2 Nisan 2016 Cumartesi

Çikolatalı Kuki




Chocolate Chips Cookies

Bu aralar sık sık tatlı tarifler paylaşıyorum. Evin durumu hiiiççç istemesem de bu. Bolca kurabiye, tatlı, pasta yapıyorum. Ergen yeter ki hazır yemesin tek derdim. Yine de alıp yiyor, artık eskisi kadar değil ama. Bir ara iyice abartmıştı, hep hazır, paketli şeyler istiyordu. Şimdi ev yapımı istiyor, kıymet biliyor artık :))

Bu kurabiye de klasiktir ama hep tarifler farklıdır. Kiminde yağ çoktur, kiminde şeker. Kimi yayılır, kimi çok kurur. Bu tarifin kaynağı Youtube yemek kanallarından bir kaçı. Tarifler benzer ama ben kendime göre harman yaptım. "Chocolate Chips Cookies" olarak ararsanız çok fazla tarif çıkıyor. Youtube da yemek kanallarını takip etmeyi seviyorum.  Eşsiz bir kaynak orası. Video çekmeyi başaranları da ayrıca takdir ediyorum.

  • Ölçüler yine "cup" ortalama bir su bardağı kullanabilirsiniz, 230-250 mililitre arası olmalı. 1 tablespoon ortalama bir yemek kaşığı, 15 mililitre ve 1 teaspoon çay kaşığı ölçüsü ve 5 mililitreye denk geliyor.
  • Her tarifte mutlaka esmer şeker vardı, ben normal şekerle yaptım. Esmer şekerle nasıl olur bilmiyorum.
  • Tereyağ ve yumurta oda ısısında olmalı.
  • Vanilin yerine varsa vanilya özütü kullanılabilir.
  • Uzun süreli karıştırma, çırpma yapmayın.
  • Damla çikolata yerine kendiniz çikolata kırıp kullanabilirsiniz.
  • Tam buğday unu kullandığım için kurabiyelerim koyu renkli duruyor.
Çikolatalı Kuki (24 adet)

7 tablespoon (yemek kaşığı) tereyağ
1 cup toz şeker
1 yumurta
1 + 1/4 cup un
1/2 teaspoon (çay kaşığı) karbonat
1/2 teaspoon (çay kaşığı) tuz
1 paket vanilin
1 cup damla çikolata

  • Tereyağ ve şekeri çırpın. Yumurtayı ekleyip çırpın.
  • Un, karbonat, tuz ve vanilyayı eleyerek ekleyin çırpın.
  • Hamura çikolatayı ekleyip karıştırın.
  • Hamuru buzdolabında en az 1 saat bekletin.
  • Fırını 170 dereceye ısıtın.
  • Kurabiye hamurundan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye üzerine çok hafif bastırarak aralıklı dizin. 
  • Kurabiyeler pembeleşene kadar pişirin. Tel ızgara üzerinde soğutun.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: