31 Mart 2016 Perşembe

Karnabahar Kızartması



Karnabahar kızartmasını bu kış sık sık yaptım. Benim ergen karnabahar, havuç ve brokoli kızartmasını bu şekilde çok seviyor.

Yapımı çok kolay, sadece kızartma olması nedeniyle biraz oyalıyor. Bir de bu tür kızartmalar için bol yağ kullanmak gerekiyor. Artan yağları lütfen lavaboya dökmeyin, biriktirip geri dönüşüme gönderin. Artık bir çok market, AVM'de bu tür atıkların toplandığı merkezler var. Belediyeniz ile görüşürseniz atık yağ toplama alanlarını öğrenebilirsiniz.

* Bu tarifte sadece karnabahar kızartmasını yazdım ama havuç ve brokoli için de aynı şekilde yapıyorum. Haşlamak için buharlı pişirici tercih ediyorum.

* Kızartmayı hafta içi akşam yapacaksam sebzeleri bir gün önce haşlayıp buzdolabına kaldırıyorum. Ertesi gün sadece kızartması kalıyor, zamandan tasarruf etmek gerekiyor ;)

* Kaplama için soda yerine su veya süt kullanabilirsiniz, soda daha kabarık olmasını sağlıyor.

* Yumurtanın büyüklüğüne göre un miktarı değişebilir, karışım boza kıvamında olmalı.

* Sarımsaklı yoğurt ile servis yapılabilir.

Kaplamalı Karnabahar Kızartması

1 adet karnabahar
1 su bardağı maden suyu (soda)
2 yumurta
1 su bardağı un 
1 çay kaşığı tuz

kızartmak için zeytinyağ
  • Karnabaharı çiçeklerine bölüp haşlayın, soğutun.
  • Kızartmak için derin tencerede zeytinyağını kızdırın.
  • Derin bir kasede yumurtaları çırpın, maden suyunu koyun. Unu azar azar ilave ederek boza kıvamına gelene kadar karıştırın. Tuzu ekleyin.
  • Karnabaharı bu karışıma batırın, fazlasını süzüp kızmış yağda altın sarısı renk alana kadar kızartın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: