23 Mart 2016 Çarşamba

Havuçlu Mozaik Pasta


Bisküvili pastaların benim için ayrı bir lezzeti var. Hem yapması kolay ve pratik hem de nostaljik. Annem bize çeşit çeşit bisküvili pastalar yapardı, özlüyorum o sakin, huzurlu, gelecek kaygısı yaşamadığım günleri.

Şu son günlerde yaşadıklarımıza isyan etmemek mümkün değil. Hiç bir şey yapmak, yazmak, paylaşmak istemiyorum ama hayat bir şekilde devam ediyor. En azından evdeki ergenin ruh halini sağlam tutabilmek için elimden geleni yapıyorum.

Yiğit evde sürekli tatlı, pasta, atıştırmalık olsun istiyor, ben de her seferinde değişik tarifler uygulamak istiyorum. Unuttuğum, ne zamandır yapmadığım ya da yeni tarifleri denemek için bir fırsat oluyor.


  • Havuçlu mozaik pastayı ilk kez ETİ Bisküvilerinin hazırladığı "en güzel pastaları eti bisküvileri ile yapabilirsiniz" kitapçığında görüp denemiştim. Neredeyse 15 yıl belki daha fazla olmuştur.
  • Önceden tarifi birebir uygulardım, artık ufak değişiklikler yapıyorum. 
  • Aynı tarifi kalıpta şekillendirmek yerine ceviz büyüklüğünde toplar yapıp hindistan cevizine bulayabilirsiniz.


Havuçlu Mozaik Pasta

1 paket pötibör bisküvi
5 su bardağı havuç rendesi
2 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı
1 paket vanilya
1 çay kaşığı tarçın
1 çay bardağı dövülmüş ceviz, badem, fındık karışımı
  • Havuç ve şekeri karıştırarak pişirin, havuç suyunu çekince ocağı kapatın.
  • Karışımın içine kırılmış bisküvi ve diğer malzemeleri ekleyip karıştırın.
  • Bir kalıbı strech film ile kaplayın, karışımı yayıp bir gece buzdolabında bekletin.
  • Ertesi gün hindistan cevizi ile servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: