18 Mart 2016 Cuma

Golden Milk / Turmeric Milk / Zerdeçallı Süt



Yiğit'e göre büyücü sayılırım çünkü sürekli iksirler hazırlıyorum :) Benim iksirlerim, macunlarım, tütsülerim meşhurdur ama ne yapayım her birinin fiziksel ve ruhsal ayrı faydası var.

Golden Milk yani Zerdeçal Sütü de kışın hemen hemen gün aşırı yapıp içirdiğim iksirlerimden birisi. Sayısız faydası var. Zerdeçalın faydaları saymakla bitmiyor ben de sık sık kullanıyorum.
  • Karabiber ve zerdeçal bir arada kullanılırsa zerdeçalın emiliminin %1000 arttığı ispatlanmış.
  • Zencefil ve tarçın isteğe bağlı, ben kullanmayı seviyorum.
  • Taze zencefil ve zerdeçal rendeleyerek de yapılabilir. O zaman taze kullandıklarınızın miktarını 2 kat arttırın.
  • Bazen farklı baharatlarda ekliyorum. Kakule, yıldız anason gibi.
  • Hindistan cevizi yağının yine çok fazla faydası var. Ben yemekler yerine bu tarz içeceklerde, tatlılarda vb. kullanmayı tercih ediyorum. Bir de cilt ve saç için çok faydalı, haftada 1-2 kez saçıma maske yapıyorum.
  • Süt tercihim bitkisel sütler (badem, soya vb)
Golden Milk / Zerdeçallı Süt  (İki kişilik)

2 bardak süt
2 çay kaşığı hindistancevizi yağı
1 çay kaşığı toz zerdeçal
1/2 çay kaşığı toz zencefil
1/2 çay kaşığı tarçın
1 tutam karabiber
  • Tüm malzemeyi cezvede karıştırarak kaynama noktasına kadar ısıtın ancak kaynatmayın. Sıcak servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: