10 Nisan 2014 Perşembe

Halley Bisküvili Pasta



Havalar ısınmaya başladı, bizim atıştırmalıklar soğuk tatlılara döndü. Aslında 2-3 hafta daha, Yiğit sınavını geçirene kadar dondurma ya da soğuk tatlıları eve sokmamaya niyetliydim ama benim oğlan okulda zaten dondurma açılışını yapalı çok olmuş, ben de parfe ve dondurmalı tatlılarıma geçiş yaptım. Bu tür tatlıları hem hafif hem pratik hem de lezzetli olduğu için tercih ediyorum.


Halley Bisküvili Pastayı iki şekilde yapabilirsiniz. Benim bu sefer yaptığım gibi dondurup dilim dilim servis yapacaksanız borcam ya da tepsi de hazırlayın. Eğer dondurmayacaksanız kıvamı yumuşak olacağı için tek kişilik servisler halinde hazırlamanızı öneririm, o şekilde de çok lezzetli oluyor. 

* 2 paket krem şantiyi 2 su bardağı süt ile hazırlıyorum. Eğer buzlukta bekletmeyeceksiniz daha kıvamlı olması için 1,5 su bardağı süt kullanabilirsiniz.
* Çikolata sosunu Dr. Oetker kullanıyorum, 500 ml süt ile hazırlanıyor. Bu sefer Dr.Oetker Tatlı Sos kullandım (pişirilmeyen, 2 paket) güzel oldu. 



Halley Bisküvili Pasta
10 adet Halley Bisküvi
2 poşet krem şanti 
2 su bardağı süt
2 adet muz

Çikolata sosu

  • Soğuk süt ile krem şantiyi hazırlayın.
  • Bisküvileri ve muzu küçük parçalar halinde doğrayıp krem şanti ile karıştırın. Borcama yayıp derin dondurucuda bekletin.
  • Pastanızı servis yapmadan önce çikolata sosunu hazırlayıp üzerine yayın. Fındık, fıstık, hindistan cevizi, kuru meyve dilimleri ile süsleyin.
Afiyet olsun. 



Hiç yorum yok: