15 Şubat 2012 Çarşamba

İncir Uyutması



Sadece Süt ve İncir
Bizim evin erkekleri tam bir tatlı canavarı, bense daha çok tuzlu ve ekşi severim. Misafirler için pasta, tatlı vs. hazırlıyorum ama ev halkı için tatlı bir şeyler yapacaksam daha hafif, meyveli (şeker içerdiği için rafine şeker koymadan) ya da çok az şekerli tatlılar hazırlıyorum. Elbette bizimkiler bu durumdan çok da memnun olmuyorlar ama hipoglisemi sorunu, kiloları koruma vs. sebebiyle de çok itiraz edemiyorlar.
İncir uyutması da tam bu tariflere uyan bir tatlı, rafine şeker içermiyor sadece süt ve kuru incir ile hazırlanıyor.

* İncir ve sütü yoğurt mayalar gibi uyuttuğumuz için adı İncir Uyutması. Elbette yoğurda göre kısa zamanda süt kıvam alıyor, genellikle 2-3 saat içinde kıvamı tutuyor.
* Çeşitli soslarla servis yapılabilir ama ben yine sade tercih ettim.
* Sütü ve doğranmış inciri çok az el blenderinden geçiriyorum daha kıvamlı oluyor ama ille de katı olma zorunluluğu yok, muhallebi kıvamında da olabilir.
* Mayalama işlemini mutfak ortamında yaptım ancak fırının yoğurt mayalama fonksiyonunda hatta yoğurt makinesinde bile yapılabilir.
* Süt ve inciri karıştırır karıştırmaz karışım katılaşmaya başlıyor.
* Blender kullanmak istemezseniz incirleri küçük, incecik kıyıp kullanabilirsiniz.

İncir Uyutması
4 su bardağı süt
5-6 adet kuru incir
  • İnciri küp küp doğrayın. Sütü sıcak ama el yakmayacak dereceye kadar ılıtın. (yoğurt mayalama işleminde yaptığımız gibi)
  • Süt ve inciri blender içine alıp (incirleri çok püre haline getirmeden, parçalı kalacak şekilde) bir süre çırpın.
  • Karışımı kaselere paylaştırın, mayalanmaları için sıcak bir ortamda üstü kapalı olarak bekletin.
  • İncir uyutması buzdolabında dinlendirdikten sonra servis yapın.
Afiyet olsun.

12 yorum:

Fatma dedi ki...

İlk defa duyuyorum bu tarifi, bu konuda çok cahilim ben onu anladım. Harika bir tarif:)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Tam bizim haney uygun bır tatlı..
Çok defa duymuşlugum görmüşlüğüm var lakın hiç denemedım..
Tadını mera edıyorum işin aslı..
Eee denemek şart ..

Ellerıne sağlık bereketı bol olsun.

Unknown dedi ki...

İlk defa gördüm ama güzel görünüyor.tadını merak ettim doğrusu..
ellerine sağlık :)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

değişik bir incir uyutma ellerine sağlık canım senin tariflede denicem sevgiler:)

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Daha önce hiç yemedim.İncir memleketinde yaşayan biri olarak ilk fırsatta denemem lazım.Sevgiler...

Oglak Kizlari dedi ki...

Yoğurt gibi sarıyormusun, mayanın geldiğini nasıl anlıyorsun????

Meraklı anne Çiğdem

Adsız dedi ki...

Çiğdemcim sarıyorum ama kaseleri tek tek değil :) Tepsiye dizip sağını solunu üstünü örtüyorum, sıcak bir yerde bekletiyorum. Zaten 2-3 saat içinde kıvam alıyor, çok katı olmasına gerek yok, muhallebi kıvamında olacak.
Sevgilerimle...

Oglak Kizlari dedi ki...

Sağol Pınar ım.

Bu hafta yoğurdu tutmamış anne Çiğdem

CAFE MERCİMEK dedi ki...

Bu BENİM HEP YAPTIĞIM BİR TARİF,ELLERİNİZE SAĞLIK HARİKA GÖZÜKÜYOR,HİÇ TEREDDÜT ETMEDEN YAPILABİLECEK BİR TARİF..BENİM BLOGUMDA COK YENİ SAYFAMA BEKLERİM :))

meleklerle dedi ki...

şeker yokya mutlaka yapacağım :) tam benlik :)

Adsız dedi ki...

peki taze incirle de yapılabilir mi bu
sinem

Adsız dedi ki...

Taze incirle denemedim ama okuduğum kadarıyla hep kuru incirle yapılıyor.
Sevgilerimle