21 Ekim 2010 Perşembe

Meyveli İrmik Pastası


Kolay, Hafif ve Lezzetli

Akşamüstü okul dönüşü benim eve gelip yemek hazırladığım zamana kadar Yiğit'in bir şeyler atıştırması gerekiyor. Genellikle tercihim meyve veya meyve kurularından yana da olsa da bazen oğlum isyan ediyor, pasta, kek veya tatlı istiyor. Böyle zamanlarda sütlü tatlıları yapmayı tercih ediyorum ya da bazen "uyduruk" pastalar yapıyorum. Bu şeftalili, bisküvili, irmikli pasta böyle bir zamanda yapıldı, çok sevildiği için de zaman zaman tekrar yapılıyor.

İlk yaptığımda şeftali zamanıydı ama daha sonra çeşitli meyvelerle de denedim, hepsi de pastamıza çok yakıştı. İrmikli krema kısmı herkesin çok iyi bildiği sütlü irmik tatlısından yapılma, tabanı içinse tek kat bisküvi kullandım ama cheesecake tariflerindeki bisküvili taban da yapılabilir. Meyveler kararmasın diye tart jölesi kullanıyorum ama isterseniz sadece bal da sürebilirsiniz.

Meyveli İrmik Pastası

Taban
Pötibör bisküvi
Süt

Krema
500 ml süt
6 çorba kaşığı irmik
5 çorba kaşığı toz şeker
1 paket krem şanti (toz halde)

Üzerine
Mevsime uygun meyve dilimleri
1 paket tart jölesi
  • 20*20 cm boyutlarında borcama bir sıra bisküvi dizin. Bisküvileri 2-3 yemek kaşığı süt ile hafifçe ıslatın.
  • Krema için tencereye süt, irmik ve şekeri alıp muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Pişen tatlıyı ara sıra karıştırarak ılınmasını sağlayın. Ilınınca bir paket toz krem şantiyi ekleyip mikserla 5 dakika çırpın.
  • Kremayı bisküvilerin üzerine yayın.
  • Meyveleri dilimleyip soğuyan kremanın üzerine yerleştirin. Meyvelerin kararmaması için üzerine tart jölesi (poşetin üzerindeki tarife göre hazırlanmış) dökün.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: