14 Nisan 2010 Çarşamba

Elmalı Muhallebi


Uzun zamandır yapmamıştım, zaten ne zamandır tatlı yaptığım yok . Geçen hafta sonu misafirlerim için hafif bir şeyler yapmaya karar verdiğimde bu tatlıyı hatırladım. İyi ki de yapmışım, ne kadar güzel  olduğunu unutmuşum.

Bu aralar tarifleri eklemek konusunda bir yavaşlığım var, her ne kadar böyle olmasını istemesem de engelleyemiyorum. Herkes kadar yoğunum, herkes kadar yorgunum, gündüz yapmam gereken işler hep bilgisayar başında olduğu için akşam evde sadece Yiğit ile ilgileniyorum ve kitaplarımı okuyorum. 

Elmalı Muhallebi

Elmalı Ara Malzemesi
1 kg elma
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı su
1 tatlı kaşığı tarçın
Yarım su bardağı ince çekilmiş ceviz içi

Krema malzemesi
5 su bardağı süt
2 çay bardağı nişasta
1 su bardağı şeker
Yarım çay kaşığı tuz
1 paket vanilya

Üzerine
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz içi
  • Elmaların kabuklarını soyup, çekirdeklerini temizleyip küp küp doğrayın, bir tencereye alın. Üzerine şeker ve suyu ilave edip elmalar yumuşayana kadar pişirin.
  • Elmalar pişince tarçını ve cevizi ekleyip karıştırın.
  • Krema için 1 su bardağı süt ile 2 çay bardağı nişastayı karıştırıp, nişastayı süt içinde eritin.
  • Bir tencereye kalan 4 bardak sütü, şekeri ve tuzu alıp kaynatın. Süt kaynayınca vanilyayı, nişasta eritilmiş sütü ilave edip 1 dakika kadar muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırın.
  • Kremanın yarısını 20x30 cm ebatlarında borcama yayın. Üzerine elmalı karışımı yayın. Elmaların üzerine de kalan kremayı yayın.
  • Servis yapmadan önce üzerine ceviz serpin, dilimleyerek soğuk servis yapın.
Afiyet olsun.

4 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Harika görünüyor.Elma girdiği her lezzete yakışıyor.Elinize sağlık.Sevgiler.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok severim elmali tatlilari, bu da nefis gorunuyor ellerine saglik.

ANNEMİNELİ dedi ki...

ÇOk hoş olmuş,ellerine sağlık,sevgilerrrrr.....

A Vitamini dedi ki...

Merhaba,

Tarifi bugün denedim. Az önce de ilk dilimi afiyetle yedim :) Çok güzellll

Teşekkürler