20 Mart 2010 Cumartesi

Elmalı Tart



Bir Anne Klasiği Daha...
Başım sıkıştığında en sık yaptığım anne tariflerinden biri elmalı tart. Annem biz küçükken çok sık yapardı, bir de elmalı kurabiyeyi, her ikisini de çok severim. İzmir aşkı bu aralar depreşti bende, hem İzmir'den arkadaşlarımı görmek hem de İzmir'in en güzel zamanlarının başlamış olması aklıma İzmir hatıralarımı daha sık getiriyor. Minik bir kızken akşam okul dönüşü Firdevs ya da Gülşen teyzemin annemle bize elmalı tart gönderdiği günler geldi aklıma. Okul dönüşü evde elmalı tart varsa, hemen bir fincan çay ile ders başına.....

Oğlum da bu tartı çok seviyor, Yiğit daha küçükken tartın üstündeki hamurla Actionman, Spiderman yazmışlığım bile var, sırf yesin diye. Neyse şimdi böyle bir sorunumuz yok, hatta zaman zaman yemesini kontrol ediyorum. Özellikle şu aralar evde tatlı, pasta pişmiyor, okul dönüşü sadece meyve yiyor.

Annem hamurun üstünü kafes şeklinde süslüyor, ben bazen daha kolayıma geldiği için hamuru rendeleyerek de kaplıyorum.

Ölçülerde kahve fincanı olarak ölçü var, bildiğimiz orta boy fincanları kullanın, büyük olmasın. Bir diğer yol ise hamur yumuşak, şekil alacak kıvamda olacak, sert olmayacak. Bir daha elmalı tart yaptığım da unu tartacağım.

Tarifte margarin yazıyor ama ben tereyağ kullanmayı tercih ediyorum, lezzeti kesinlikle fark ediyor. Bu kadar çok katı yağ kullanmak istemiyorum derseniz zeytinyağ içine az miktarda tereyağ ekleyerek kullanabilirsiniz.

Daha önce ANNE KEDİ'ye eklediğim apple pie tarifi var, onu da çok seviyorum, kış aylarında sık sık yapıyorum. Her iki tarifte birbirinden güzel ama ben daha çok annemin tarifini tercih ediyorum.

Elmalı Tart

Hamur malzemeleri
8 kahve fincanı un
250 g tereyağ veya margarin
1 yumurta
1 çorba kaşığı yoğurt
1/2 paket kabartma tozu
1 çorba kaşığı pudra şekeri

Elmalı Harç malzemeleri
3 elmanın rendesi
1 çay bardağı şeker
1-2 çay kaşığı tarçın
  • Hamur malzemelerini karıştırıp yoğurun. Hamurun 1/3'nü ayırın. Hamuru yağlanmış 24 cm lik düz bir tepsiye veya borcama kenarları hafif yukarıda olacak şekilde yayın.
  • Elmalıyı rendeleyin, şekeri ekleyip pişirin. Elmalar pişince tarçın ekleyin.
  • Elmalı harç ılınınca hamurun üzerine yayın. Kalan hamurla tartın üzerini çubuklar yaparak kafes şeklinde süsleyin.
  • 170 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun.


1 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Anne lezzetleri bambaşkadır. Benimde annemin yaptığı elmalı kurabiyeyi ben hiç bir zaman aynı lezzette yapamam.Elinize sağlık.