10 Şubat 2010 Çarşamba

Sütsan Kek


Evde yarıyıl tatili için Yiğit ile beraberken birkaç yeni tarif deneme fırsatım oldu. Evin erkeklerinin favorisi kekler olunca ilk olarak Emine Beder'in Sütsan Kekini denedim. Yoğun kakao tadı, kıvamı ve lezzeti ile son favorilerimden birisi oldu. Ben ortası açık, yuvarlak kek kalıbını kullandım ancak kek piştikten sonra süt ile ıslatıldığı için düz ama derin bir kek kalıbında daha iyi olacağını düşünüyorum.

Sütsan Kek

3 yumurta
1/2 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı erimiş tereyağ veya margarin
1 su bardağı süt
1 su bardağı un
2 su bardağı pirinç unu
2 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
2 paket vanilya
2 çorba kaşığı kakao (tepeleme kullandım)
1,5 çay bardağı soğuk şekerli süt (üzerine dökmek için)
  • Unu, pirinç ununu, vanilyaları, kakaoyu, kabartma tozunu derin bir kasenin içine eleyin.
  • Yumurtaları şekerle birlikte beyazlaşıp köpürene kadar çırpın.
  • Yağı, sütü ekleyip yarım dakika daha çırpın.
  • Elenmiş malzemeleri ekleyip mikserin düşük ayarında çırpın. Kek kalıbını yağlayıp hamuru kalıba boşaltın.
  • 180 dereceye ısıtılmış fırında keki pişirin. Keki fırından çıkarınca üzerine soğuk şekerli sütü gezdirin, kalıbın içinde soğutup servis yapın.
Afiyet olsun.

3 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

yumuşacık kek karşımda ellerıne sağlık.
Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

elinize sağlık.kek bende severim.bu tarif aklımın bir köşesinde kalsın...

Peri Sofrası (Nurperi) dedi ki...

Daha bu sabah Emine beder'in kitabında bu keki görüp, ne kadar ilginç bir ismi var, bi denesem diye düşünmüştüm, sizin denediğinizi görünce şaşırdım birden:)) Beğenildiğine göre kısa zamanda ben de yapayım ozaman, ellerinize sağlık, sevgiler..