7 Kasım 2009 Cumartesi

Kıymalı Poğaça


Bugünlerde ANNE KEDİ'de bol bol kurabiye, börek, poğaça tarifleri yer alacak çünkü okul zamanı bu tür yiyecekleri daha sık yapıyorum. Bu tür tarifler bazen beslenme çantaları için de alternatif olabiliyor. Ben beslenme çantası hazırlamıyorum ama okul dönüşü mutlaka mutfak masasında bir şeyler oluyor. Yiğit yemek saatine kadar aç kalamıyor, sıklıkla meyve tüketmesi için uğraşıyorum, bazen de ıvır zıvır yemek istiyor, ben de hiç olmazsa ev yapımı bir şeyler yemesini istiyorum.

Kıymalı Poğaçayı annem çok güzel yapıyor ama bu tarifi Yiğit'in arkadaşı Alp'in annesi Deniz'den aldım. O da oğluşu için yapmış, bana da çayın yanında yemem için serviste vermişti. Çok lezzetli bir poğaça olduğu için akşama hemen tarifini aldım. Deniz'in ANNE KEDİ'de bir başka tarifi daha var, Tatlı Tuzlu Kurabiye, kendisinden başka tarifler de bekliyorum.

Kıymalı Poğaça

Hamur malzemeleri
2 çay bardağı yoğurt
2 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurtanın beyazı
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
3,5-4 su bardağı un

İçine
200 gram kıyma
1 patates (rendelenmiş, çiğ)
1 soğan
1 tatlı kaşığı biber salçası
Sıvı yağ

Üzerine
2 yumurtanın sarısı
  • Önce poğaçanın içini hazırlayın. Tavaya sıvı yağ, yemeklik doğranmış soğan ve rendelenmiş çiğ patatesi alıp 4-5 dakika kavurun. Kıymayı ekleyip kavurun. En son salçayı ekleyip kavurun, ocağın altını kapatın. Salça tuzsuz ise harcın içine tuz ilave etmeyi unutmayın.
  • Poğaça hamuru için derin bir kabın içinde tüm malzemeleri yoğurun. Unu azar azar ekleyin. Cıvık ama ele yapışmayan, şekil alabilen bir hamur olmalı, gerekli ise biraz daha un ilave edilebilir.
  • Elinizin içine bir parça hamur alıp açın, içine 1 tatlı kaşığı kıymalı harç koyup, hamurun kenarlarını birleştirin, elinizin içinde hafifçe yuvarlayın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye birleşme yerleri alta gelecek şekilde yerleştirin.
  • Tüm poğaçalar hazır olunca üzerine yumurta sarısı sürüp 170 dereceye ısıtılmış fırında pişirin.
Afiyet olsun.

2 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

Nefis görünüyor kıyır kıyır duruyor ben birde kıymalı lezzetleri severim ufaklığın yanında olmak isterdim onun okul dönüşünde birlikte yerdik:))
ellerinize sağlık.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

mmm pogaçalar enfes gorunuyor,ellerine saglik Pinarcim...umarim iyisindir arkadasim, sevgiler...