4 Kasım 2009 Çarşamba

Bir Bardak Ihlamur ve Kaya Kurabiye


Bizim evin sıcak içeceği, son zamanlara kadar, güzel demlenmiş bir fincan çaydır. Bu günlerde ise daha çok ıhlamur içiyoruz. Evin erkekleri taze ve güzel ıhlamur demleme konusunda uzman oldular, ben de hemen her akşam onların sayesinde bir bardak ıhlamur içiyorum.




Ihlamurun faydalarını saymaya gerek yok, içmek için de hasta olmayı da beklemeye gerek yok. Tercihlere göre içine konan malzemeler değişebiliyor, biz daha çok 2-3 tutam çiçek ıhlamur, 1-2 kabuk tarçın, 1 tane kurutulmuş zencefil ve 1-2 tane karanfil kullanıyoruz. Ihlamurun faydasını buhar ile kaybetmemek için de kaynatırken demliğin kapağını açmıyoruz.


Kaya Kurabiye
Biliyorum bu kurabiyelere şekil verilmeyecek ama benimkiler de çok biçimsiz oldu, neyseki tadında sorun yoktu. Bu kurabiyeyi akşamüstü okuldan döndüğünde atıştırmalık bir şeyler arayan oğlum için yapmıştım. Kurabiyenin tarifini yemek bloglarından almıştım, aynı tarif başta Portakal Ağacı olmak üzere bir çok blogda var, ben margarin içermeyen tarifi tercih ettim. Adına inat oldukça yumuşak, ağızda dağılan kurabiyeler oldu. Tekrar yapılmasını istenince ve de arkadaşlarım tarafından da beğenilince ezberlenecek tarifler arasına girdi.

Malzemeler

2 yumurta
1 su bardağı zeytinyağı
1/2 su bardağı toz şeker
3,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı kuru üzüm
1 su bardağı iri kırılmış ceviz
1 tatlı kaşığı limon veya portakal kabuğu rendesi
  • Yumurta, şeker ve zeytinyağını derin bir kabın içinde karıştırın. Üzüm, ceviz, limon kabuğunu ekleyip karıştırın.
  • Vanilya ve kabartma tozu ile birlikte unu yavaş yavaş ekleyerek (unun hepsini kullanmayabilirsiniz) ele yapışmayan, şekil verilebilen bir hamur yoğurun.
  • Hamurdan kopardığınız parçaları şekil vermeden yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin ve 170 dereceye ısıtılmış fırında çok pembeleştirmeden pişirin.
Afiyet olsun.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR CANIM,ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK...ÇOK SEVERİM ..SEVGİLERİMLE

durutarifler dedi ki...

Görüntüsü pek bir şeye benzemeselerde tatları süper oluyor. Ben de yapıyorum amorf kurabiyeler.
Ellerine sağlık. Sevgiler

Bir Dilim Düş dedi ki...

Yaaaaaaaaaaa hemen mutfağa gidip ıhlamur kaynatacağım kendime, seninki gibi kaya kurabiyelerim olmasa da yanında bisküviler atıştıracağım napalım :(
Bu arada kurabiyelerin tarifini çok beğendim ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren