7 Ağustos 2009 Cuma

Nescafe Frape



Kahvenin her halini çok seviyorum. Soğuk kış sabahlarında sadece süt ile hazırlanmış kahveyi, ağır yemeğin arkasından bol köpüklü Türk kahvesini, pazar sabahı keyfi damlasakızlı Türk kahvesini ve sıcak günlerde de bol buzlu Nescafe Frape'yi. Bu isim nerden çıktı bilmiyorum ama bir zamanlar granül kahvenin adı sadece Nescafe'ydi. O eski günlerin alışkanlığı, şimdilerde her köşede benzeri bulunan kahvecilere inat, evde yapılıp içiliyor.

Nescafe Frape (1 kişilik)

1 su bardağı soğuk süt
1 yemek kaşığı granül kahve
1 yemek kaşığı toz şeker (ya da daha az)
7-8 adet kırılmış buz
  • Tüm malzemeyi karıştırıcının içine alıp iyice karıştırın. Hemen servis yapın. (Karıştırıcınız buz kırıyorsa buzları önceden kırmaya gerek yok.)

Afiyet olsun.

2 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım bende bugğn soğuk kahve yaptım çok severim ellerine sağlık...
Hayırlı cumalar..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:))
Tam geçiyordum uğramadan tıklamadan geçmek olmazdı dedim :)
frappe bir yunan içeceğidir.
yunanistan ve yunan adalarında kişilerin arabalarında dahi özel frappe bardak koyacakları yerleri var.
okadar ki su yerine içiyorlar diyebilirim :))
ama bizim kahvemizin yerini ne tutarki....
afiyet olsun.....
sakızlıya selam ola.