26 Ağustos 2009 Çarşamba

Domatesli Biber Turşusu


Hayat, iniş çıkışlar, sağlık, koşuşturmalar.............. Bu nedenlerle tarifler ve yazıların arası açılıyor. Her şey yoluna girerse (umarım daha da iyi olur) ANNE KEDİ'ye devam...

Domatesli biber turşusunu çok severim ama evde sadece ben yediğim için küçük bir kavanoz yapıyorum. Ölçüler orta boy bir kavanoz için. Ben ilk bir haftayı balkonda, direk güneş ışığı almayan pencere önünde beklettim. Daha sonra içeri aldım. Turşu 1 hafta sonunda yenmeye hazır oluyor. Benim tercihim tatlı sivri biber oldu, isterseniz küçük acı biberleri de tercih edebilirsiniz.

Domatesli Biber Turşusu

250 g yeşil sivri biber 9-10 nohut 2 iri domatesin rendesi 4 yemek kaşığı sirke 1,5 yemek kaşığı iri tuz 2 su bardağı su
  • Biberleri kavanoza bastırarak sıkıca yerleştirin. Bu işlemi yaparken kavanozun altına ve aralara nohut koyun.
  • Diğer malzemelerin hepsini derin bir kasede karıştırıp biberlerin üzerine aralarına girecek şekilde dökün.
  • Kavanozun ağzını sıkıca kapatın. 1 hafta sonunda biber turşusu yenmeye hazır olacak.

Afiyet olsun.

2 yorum:

sema dedi ki...

Dün ben de yaptım.Umarım güzel olur)

PINAR dedi ki...

Sema Hanım umarım güzel olur, ellerinize sağlık.