17 Ağustos 2009 Pazartesi

Böğürtlen Reçeli




Geçen hafta pazara bamya ve barbunya almak için gittiğimde kutuların içine tane tane yerleştirilmiş böğürtlenleri görünce dayanamadım aldım. Yiğit evde olmadığı için böğürtlenleri yemeye kıyamadık. Ben de alırken aklımdan geçtiği gibi reçelini yaptım. Miktar az ancak hafta sonu balkonda yaptığımız kahvaltılarda bize yetecek kadar oldu.

Böğürtlen Reçeli

1 kg böğürtlen
1 kg toz şeker
1/2 limon suyu
  • Böğürtlenleri yıkayıp iyice suyunun süzülmesini bekleyin. Böğürtlenleri tencereye alıp şekeri üzerini örtecek şekilde koyup 1 gece bekletin.
  • Ertesi gün meyveler sulanınca orta hararetli ocakta reçeli kaynatın. Meyvelerin üzerinde oluşan köpükleri ara sıra alın. Reçel kıvamını alınca limon suyunu da ekleyip 5 dakika daha kaynatın. Reçeli tencerede soğuttuktan sonra kavanoza alın.
Afiyet olsun.

4 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Pınarcığım eline sağlık.çok severim ben de,bu hafta sonu bol bol topladım ama hepsini yedim:-)rengi şahane olmuş.afiyet olsun.sevgilerimle...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Benim de aklımda pazara gidince böğürtlen almak ama bir türlü kısmet olmadı.. Ellerine sağlık, afiyetle yiyin..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ohh mis gibi olmuş annemde tatilde yaptı adapazarının böğürtlenlerinden:)
ellerinize sağlık.

rumma dedi ki...

Çok severim reçelleri özellikle böğürtleni...
ellerinize sağlık