2 Eylül 2008 Salı

Taze Börülce Salatası



Yaz aylarının vazgeçilmezi, börülce. Zeytinyağlısı, salatası çok lezzetli ama benim için ille de salatası, yanında da mis gibi kıpkırmızı domates ile.

Börülceyi mutlaka kış için derin dondurucuda saklıyorum, canım istedikçe hemen hazırlıyorum.


Malzemeler

Yarım kg taze börülce
3-4 kaşık zeytinyağ
1 limonun suyu
2 diş sarımsak
Tuz
Haşlamak için 5-6 bardak su

  • Börülcelerin uçlarını kırıp ayıklayın, isterseniz ikiye de kırabilirsiniz. Bol suyla yıkayıp suyun süzülmesini sağlayın.
  • Bir tencereye tuz ekleyerek kaynatılan suya börülceleri atın ve börülceler yumuşayana kadar yaklaşık 15-20 dakika haşlayın. (Düdüklüde az suyla da pişirebilirsiniz.)Börülceler yumuşamışsa kevgire alın, yeşil rengini kaybetmemesi için üzerinden soğuk su gezdirin.
  • Sos için çırpma kabına ya da bir kavanoza zeytinyağı, limon suyu, az tuz ve dövülmüş sarımsağı alıp çalkalayın.
  • Servis tabağına alınan börülcelerin üzerine sosu alıp biraz dinlendirin.
Afiyet olsun.



Makarnalı Börülce Salatası

Makarnalı Börülce Salatasını FikriMühim'in Selva Kampanyası'nda denedim. Klasik makarna salatalarının dışında farklı salataların içine makarna eklemek fikri hoşuma gitti. Derin dondurucudan çıkardığım börülceleri yukarıdaki tarife göre hazırladım. Ayrıca 1 su bardağı Selva kısa kalem makarna haşlayıp soğuttum, börülce ile karıştırıp üzerine sosunu gezdirdim. Bu salatayı ev halkı beğendi, demektir ki salataların içinde makarna kullanmaya devam edebilirim.

Selva Makarna ürünlerini Ziyafet Sofrası, Salata Keyfi, Çorba Sefası olarak gruplandırmış. Çorba yapımı için özel olarak üretilmiş şehriyeler Çorba Sefası, salata yapımına uygun makarna çeşitleri Salata Keyfi, öğle ve akşam sofralarında ana yemeklerle buluşan makarnalar ise Ziyafet Sofrası adıyla öneriliyor. Her paketin üzerinde o ürünü kullanabileceğiniz bir tarif var.

Ayrıca web sayfalarından da Türk Mutfak Vakfı ile birlikte hazırlanmış, makarnaları kullanabileceğiniz farklı tariflere ulaşabilirsiniz.



8 yorum:

neseersoy dedi ki...

iyi geceler,
bende taze börülceyi çok severim ve sık sık yaparım.
ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar.
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Neşe Hanım teşekkür ederim. Bu aralar bol bol yapmaya çalışıyorum ben de.

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba bahçelerdee börülcee oynar gelin görümce diye diye geldim:)))
börülceyi bende çok severim..salatasınıda yemeğinide.yemeğini aynen taze fasulye gibi yaparım..
antalya'dan gelirken 5 kg aldım domatesle kavurup dolaba attım.iki poşette kaynar suda az haşladım salata için..kışında misler gibi yerim artık..
ellerinize sağlık olsun ramazanın bereketi evinize dolsun...amiin..

Adsız dedi ki...

Merhaba akasya kokusu, ben sadece salata için kaldırdım derin dondurucuya ama iyi fikir zeytinyağlı için de atayım dolaba.
Teşekkürler. Hayırlı Ramazanlar.

Unknown dedi ki...

ya aynen bende dayanamam salatasına..içine çok az sirkede koyuyorum ben.limonun yanısıra.ikram olarakta acayip tutuluyor.izmiren gelirken bende alıp koydum dolabıma.malesef buralarda bulunmuyor pek.ellerinize sağlık.afiyetler olsun...hayırlı bereketli sahurlar..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Çok lezzetlidir börülce, pek severim.. Ellerine sağlık Pınar..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Çok leziz görünüyorlar,eline sağlık.sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam
bende bayılırım bir izmirliolarak börülceye ellerine sağlık canım hayırlı ramazanlar

sofrakeyfi.blogcu.com