17 Ocak 2008 Perşembe

Fırında Hamsi ve Yeşil Zeytinli Ekmek


Kış aylarında hamsiyi bol yemeye çalışıyoruz. Şu sıralar tam zamanı, soframızdan eksik etmemeye gayret ediyorum. Biz genellikle tava olarak tercih ederiz ama bu sefer fırında yaptım. Bol soğanlı ve limonlu güzel oldu, mutfakta çok kokmadı ama yine de babamızın ve Yiğit'in tercihi tavada pişmesiymiş. ANNE KEDİ'ye daha önce hamsi tava tarifimizi eklemiştim.

Bu balıkları birkaç gün önce yemiştik. Dün akşam ise babamla beraber Güzelbahçe'de balık restoranına gittik. Babam iş için bu taraflara gelmişti, bizi de balık yemeye götürdü, zaten kendisi nerede ne yenilir, çok iyi biliyor. Dün akşam ki balıklardan da çok zevk aldım, menüde barbun tava, dil balığı, kalamar tava ve güveçte karides vardı. Hepsi çok taze ve lezzetliydi.

Fırında Hamsi

1 kilo hamsi
3 orta boy soğan
1 limon
Yarım demet maydanoz
Zeytinyağ

1. Hamsi ayıklanıp, yıkanır.
2. Soğan ve limon halka halka doğranır.
3. Fırın tepsisine yağlı kağıt serilip soğan ve limon dilimlerinin yarısı tepsiye dizilir.
4. Üzerine hamsiler yerleştirilir. En üste kalan soğan ve limon dilimleri yerleştirilir.
5. Balık, soğan ve limon dilimlerinin üzerine zeytinyağ gezdirilip 200 derece fırında kızarana kadar pişirilir.
6. Fırından çıkınca üzerine ince kıyılmış maydanoz serpilir.



Ekmeği ise hafta sonu yapmıştım. Ölçüler makinemin ölçü kapları ve 900 gram ekmek için. Evde biberli yeşil zeytin vardı, halka halka doğrayıp sinyal sesiyle beraber ekledim.

Yeşil Zeytinli Ekmek

1,5 kap ılık su
2 küçük kaşık ölçek tuz
2 büyük kaşık ölçek şeker
2 büyük kaşık ölçek sıvı yağ
4 kap ölçek un
1,5 küçük kaşık ölçek kuru maya
½ kap doğranmış biberli yeşil zeytin

Afiyet olsun.

6 yorum:

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık arkadaşım.

Özlem'den Sevgiler...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
hersey harika görünüyor, özellikle ben ekmege bayildim, ne güzel bir kivam ve puf pufluk böyle, ellerine saglik.

Selam ve sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Özlem, teşekkür ederim. Canın sıkılmış bu arada, dert etme.
Kevsercim teşekkürler. Ekmeğimin fotoğrafı çok iyi değil ama ekledim. Bu arada görünenler yarım dilim :)

NiNo dedi ki...

elerine saglik canim cok ozledim bende cokkkkkkk

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Canım'cım destekleyici yorumun için çok teşekkür ederim sana burdan kucak dolusu sevgiler gönderiyorum sana anne kedi'cim...

Adsız dedi ki...

ablişko
annem tıkda basa yedirdi bana yemekleri burnuma kadar doluyum ama hamsi tava olsun onu da yerdim :) çocukken biz çok severdik hatırlıyor musun ?
öperim hsaretle :)
cicoş