22 Ocak 2008 Salı

Deniz Börülcesi Yanında Kalamar Tava



Balığın yanında tercih ettiğim salatalardan, mezelerden birisidir deniz börülcesi. Bana en çok Ayvalık'ta geçirdiğimiz yaz tatillerini hatırlatıyor. Bazen balık lokantalarında karşımıza çıkardı Ankara'da, kendisini pazarlarda görmeye başlayınca bayram etmiştim. Ayvalık'ta nerdeyse hergün yerdik, o zamandan alışkanlık edindim. Pazarda markette bulur bulmaz alıyorum, fazlasını da derin dondurucuya koyuyorum. Önceleri temizlemesi, ayıklamasını gözümde büyütürdüm, alışınca zor gelmemeye başladı, hatta ellerim alıştı, insan gerçekten alışıyor bağlanıyor bu lezzete. Azıcık bir salata için çok zaman harcamak gerekiyor ama insana verdiği mutluluğa değer. Çok mu abarttım bilmem ama benim için gerçekten çok değerli. Ege otlarının hepsini severim ama deniz börülcesinin yeri hep ayrıdır işte.

Deniz börülcesini zeytinyağlı sarımsaklı sosla seviyorum, yoğurtlu da yapılıyor ama benim tercihim değişmiyor. Bu sefer derin dondurucudan kullandım ama tazesinin yeri ayrı, denemediyseniz mutlaka deneyin. Bir de kendisi zaten tuzlu haşlarken suyuna sakın tuz atmayın. Deniz börülcelerinin kıvamında haşlanıp haşlanmadığını anlamak için, bir dalı tutup üzerindeki etli kısmı sıyırmaya çalışın. Rahatlıkla sıyırılıyorsa sudan çıkarıp süzün bir de soğuk sudan geçirirseniz o güzel yeşil rengi kaybetmezler.



2 demet deniz börülcesi
Sızma zeytinyağı
1-2 diş sarımsak
Limon suyu
Tuz

1. Deniz börülcelerinin çamurlu kısımlarını kesip atın, topraklı kalan kısımlarını iyice yıkayın, dallarını ayırın.
2. Bir tencereye su koyarak kaynatın, içine deniz börülcelerini atın, diriliklerini kaybetmeyecek kadar pişirin. Börülceleri delikli kepçeyle çıkartın, soğumaya bırakın.
3. Soğuduktan sonra her bir büyük sapı alt kısmından tutarak parmaklarınızla ince dallardaki yeşil börülceleri bir salata tabağının içine sıyırın, çalı kısımları atın.
4. Sofraya getirmeden önce sarımsakları dövün, limon suyunu ve zeytinyağını ilave edin, karıştırıp deniz börülcelerinin üzerine gezdirin.

Hafta sonu midemiz bayram etti, deniz börülcesinin yanında kalamar tava ve karides güveç vardı. Kalamar tavanın tarifini daha önce kardeşimin tarifi ile vermiştim. Bu sefer farklı olarak kızartma ve kaplama öncesi kalamarları 1 çay kaşığı karbonat, 1 tatlı kaşığı şeker ile iyice ovup yarım saat beklettim. Daha sonra tuzlu su ile yıkayıp, süzdüm. Sodalı un karışımı ile kaplayıp kızgın yağda kızarttım. Dışı çıtır içi yumuşacık oldu, tavsiye ederim.

11 yorum:

Gönül dedi ki...

ay ben kalamarada börülceyede bayılırım harika olmuş ellerine sağlık sevgilerimle

Adsız dedi ki...

selam..deniz börülcesini pazarlarda görüyorum ama cesaret edip almadım hiç...ama sizin bu güzel sözlerinizden sonra bu hafta alıp deneyecegim..tarif için teşekkürler..sevgilerimle...

NiNo dedi ki...

nefis olmus elelrine sagli kcanim

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
böyle bir salataya dogrusu zaman ayirmak ve sonraki lezzetinin doruklarina ulasmak icin degiyor, cok güzel anlatmissin.

Salata cok nefis olmus, ellerine saglik diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Gönül teşekkürlerrrr,
Hünerlieller, bence de denemelisin, umarım benim kadar seversin.
ninocum teşekkürler.
Kevser teşekkür ederim, gerçekten çok çok seviyorum.

uygarimizlahayat dedi ki...

Ohhh ohhhh ellerinize sağlık...

Melek* dedi ki...

blogunuzu yeni gördüm harika yemekler mevcud ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Kelebek ve Melek,hoşgeldiniz. Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

TAZE DENİZ BÖRÜLCESİ İSTEYENLERE 0-535-9877729 KARGO İLE GÖNDERİLİR

Adsız dedi ki...

Merhabalar. Ankarada nerden buluyorsunuz bu deniz borulcesini. Ayvaliktan daha dun geldim. Ve sabahin korunde aklima dustu. Acaba nerde satilr diye:( ordaki pazarcilar o kadar saat yola dayanmaz dedi almadik bizde. Keske deneseydm sansimi

Adsız dedi ki...

Çankaya ve Sıhhıye Pazarlarında ve Migros ve Metro Marketlerde satılıyor. Ayvalıktaki kadar güzel olmasa da idare ediyor. Tatil dönüşlerinde güzelce paketleyip defalarca getirdiğim olmuştur, o kadar da nazik değil.
Afiyet olsun şimdiden.
Sevgilerle