23 Ocak 2008 Çarşamba

Ayvalı Tart



Yeni bir ayvalı tarif, ne yapalım ayva zamanı, bol bol yeni tarifler denemek istiyorum. Ayvalı tartı Zinnur'un blogunda gördüğümden beri denemek istiyordum. Takip edenler bilir Zinnur'un mükemmel pasta tarifleri var, şimdiye kadar denediklerimden hep memnun kaldım.

Ayvalı Tart güzel oldu, daha çok eşim tarafından beğenildi, bana biraz kreması ağır geldi, farklı bir krema ile tekrar deneyebilirim. Orjinal tarifte mascarpone vardı ben yerine yine Zinnur'un önerdiği gibi krem peynir ve krema kullandım, belki orjinal kreması daha güzel oluyordur. Ayvalar ise çok güzeldi, ayvalı tatlı gibi pişiriyorsunuz, ben fazla yapmıştım bir kısmınıda ANNE KEDİ'ye yeni eklediğim merengli ayvalı tatlı da kullandım.

Bir süre ayvalı tariflere son vereyim, hafta sonu yarı yıl tatili bahanesiyle Ankara'ya gidiyoruz. Gitmeden belki tarif eklerim belki de fırsatım olmaz. Eminim ki Ankara'da yapıp öğreneceğim çok tarifim olacak.

Malzemeler

Ayva Dilimleri İçin:
4 adet kabukları soyulmuş, çekirdek yatakları temizlenip dört parçaya bölünmüş ayva
1 bardak su
1/2 bardak şeker
Birkaç karanfil tanesi
3-4 ayva çekirdeği

Dolgusu İçin:
1 kutu krem peynir
200 ml çiğ krema
1/4 bardak pudra şekeri

Cevizli Tart Tabanı İçin:100 g yumuşak tereyağı
Hafif çırpılmış bir küçük yumurta
1/2 tatlı kaşığı vanilya
3/4 bardak un
1/4 tatlı kaşığı şeker
1/2 bardak ince çekilmiş ceviz


1. Ayva dilimlerini bir tencereye koyun, çekirdeklerini ve karanfilleri yerleştirip su ve şekeri karıştırarak üzerlerine dökün.
2. Ayvaları ara sıra tersyüz ederek, orta hararetli ateşte iyice yumuşayıp renkleri değişinceye kadar pişirin, soğutun ve ince ince dilimleyin. Tabanı hazırlamak için önce kalıbı hafif yağlayın. Sonra tereyağını bir kaseye alıp mikserle krem kıvamına getirin. Yumurta ve vanilyayı katıp yine çırpın.
3. Üzerine un, şeker ve ince çekilmiş cevizleri ekleyin ve hamur bütünleşinceye kadar düşük hızda çırpın. Hamuru tart kalıbına yayın.
4. Çatalla hamurun çeşitli yerlerinden delin. Sonra bu haliyle sertleşmesi için 1/2 saat kadar soğutun. 175 derecede 20 dakika kadar fırınlayın.
5. Tartın dolgusu için krem peynir, çiğ krema ve şekeri birlikte koyulaşıncaya kadar çırpın. Kremayı soğumuş tart tabanının üzerine yayın. İnce dilimlenmiş ayvaları dolgunun üzerine sıralayın. Jölelenmiş ayva şerbetini kaşıkla ayvaların üzerine gezdirin.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

canim ayvali tart harika olmus, goruntu yedi bitirdi beni, ah diye of diye çekiyorum içimden, harika gorunuyor, muhtesem, afiyet bal seker olsun, hosçakal.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık harika görünüyor ankaraya gelmeni dört gözle bekliyoruz :) kardeş baar

Adsız dedi ki...

Huriyecim teşekkür ederim.
Baarım, az kaldı geliyorum inşallah....))

Baharcicegi dedi ki...

Ayva cok yakisiyor pastaya olsun tart'a olsun,nefis bir aroma katiyor cok severim meyveli pastalari eline saglik canim enfes olmus

Adsız dedi ki...

amanın harika görünüyor. gelince bize de yapcan mı bu güzel tartlardan. öpüjükler...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
hic ayvali tart duymamistim, sayende bende ögrenmis oldum, görüntüsüne bakarak üzerinde sanki konserve seftali var sandim, cok güzel olmus senin de ellerine saglik.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum..

Adsız dedi ki...

GÜLMEK SENİN İÇİN BİR TUTKU OLSUN EĞER BİRGÜN AĞLARSAN ODA MUTLULUKTAN OLSUN mutlu bir hafta sonu dilerim pinarim

Adsız dedi ki...

Kevsercim, teşekkür ederim. Haklısın şeftaliye benzemiş fotoğrafta, belki renk versin diye daha çok çekirdek koyabilirdim ya da çok az gıda boyası. Size güzel bir hafta sonu dilerim.
Huriyecim, güzel dileklerin için teşekkürler, dilerim her günün güzel geçer.