12 Aralık 2007 Çarşamba

Turunç Reçeli


O kadar çok yazdım ki portakal ve diğer narenciyelere düşkünlüğümüzü, tekrar etmiş oluyorum ama portakal, limon, greyfurt, mandalina, turunç, bergamot hepsini seviyoruz. Bu meyveleri bolca tüketiyoruz ayrıca hangi tatlının içine girerse bizim favorimiz oluyor. Reçellerini de çok seviyoruz. Hatta o kadar çok seviyoruz ki eşimin saksı da limon yetiştirmişliği vardır.

Kış gelince portakal reçelini çok sık yaparım, niyetim onun tarifini vermekti. Yiğit özellikle portakal reçelini çok seviyor ama bergamot ve turunç reçellerini de istiyor. Ege Bölgesinde yaşamanın bir avantajı da bu güzelliklere daha bol ulaşabilmek. Portakal, mandalina her yerde var ama turunç bulduysak bayram ediyoruz ve hemen reçelini yapıyoruz. Turunçlarımız bu sefer Dalaman'dan geldi, babam seyahat dönüşü getirdi. Annemi yaparken görmüştüm ama meyveleri ziyan etmek istemedim, hemen arayıp tekrar tarifini istedim.

Malzemeler

7-8 turunç
1,5 kilo şeker
2 su bardağı su
Yarım limon suyu



Turunçlar iyice yıkandıktan sonra bütün olarak kabukları rende ile kazınır. Kabukları rendenin ince tarafı ile tıraşlayabilirsiniz. Ben çok işime yarayan Tupperware'in portakal, limon kabuğu rendesini kullanıyorum.

Kabuklar dilimler halinde çıkarılır. Bir meyveden 8 adet kabuk çıkıyor.



Kalın bir iğne yardımıyla kıvrılan kabuklar ipe geçirilir. Bu işlem kabukların rulo halinde pişmesi için gerekli yoksa açılıyorlar.

Acısının çıkması için 3 kez su değiştirilerek haşlanır. Bu basamağı atlamamak gerekiyor, acısının çıkması için her seferinde yeniden su kaynatıp haşlanmalı.

Haşlanan turunç kabuklarının üzerine şeker dökülüp 1 gece bekletilerek sulanması sağlanır. Ertesi gün 2 su bardağı su ve limon suyu ilave edilerek pişirilir. Reçel pişince ipler kabuklardan çıkarılır.

Kahvaltıda taze ekmek ve tereyağı ile yenir ve kilo alınır :)




6 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Ellerinize sağlık, turunç reçeli harika olmuş, çok ta güzel görünüyor. Biz de çok severiz bu reçeli ama maalesef buralarda(Samsun) turunç bulunmuyor. Eşimin memleketinde(Antakya) bolca var, ben de orada alıştım bu lezzete ve turunç şerbetine harika bir lezzet.Artık oraya gidince hasret gideriyoruz.Sizlere afiyetler olsun, sevgiler...

Adsız dedi ki...

Eller,inize sağlık çok lezzetli görünüyor turunç reçelini çok severim.Tarifinizi deneyeceğim

Adsız dedi ki...

Canım Yiğitin annesi,,
nefis birşey turunç macunu(burada macun diyorlar) ama yapımıda bir okadar zor değil mi..

Ben de geçtiğimiz sene yapmıştım. Her pastanın içine koydum :)))

Bu sene yeniden yapmak lazım. Ama cesaret istiyor :)

Ellerinize sağlık
sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Sofram, sayfanızı ziyaret ettim; mantıya bayıldım, ellerinize sağlık.
Şule, teşekkürler, seninde ellerine sağlık.
Zerrincim, çok çok teşekkürler. Macun denildiğini bilmiyordum. Tam yerindesin, bence mutlaka yapmalısın. Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

ellerine saglik
nefis
sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Offffff....
Peki Turunç u nereden bulacağim ben.
Ellerine saglik. Olsada yesek.

Sevgiler
Ac ve diyette olan anne Cigdem