18 Aralık 2007 Salı

Terbiyeli Ekşili Köfte ve Havuç Salatası


Terbiyeli ekşili köfte de annemin tariflerinden birisi. Annem bazen maydanoz kullanmıyor, havuç ve bezelyeli pişiriyor. Her iki şekilde de oldukça lezzetli ve besleyici. Özellikle Yiğit'in severek yediği bir yemek olduğu için tercih ediyorum. Fotoğrafı çekerken yemeğin suyundan fazla koymadım ama sulu olarak servis yapmayı tercih ediyorum.

Köfte malzemesi

300 g. kıyma
1 orta boy soğan rendesi
1 yumurtanın akı
1 çay bardağı iyi haşlanmış pirinç
Tuz, karabiber
İnce kıyılmış maydanoz

Terbiye malzemesi

1 yumurtanın sarısı
½ limon suyu
1 su bardağı su

1. Maydanoz hariç köfte malzemeleri yoğurulur. Fındık büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarlanır. Köfteler ince kıyılmış maydanoza bulanır.

2. Maydanoza bulanmış köfteler yağlanmış geniş bir tencereye dizilir. Kısık ateşte tencere ara sıra sallanarak pişirilir.

3. Pişen köftelerin üzerine terbiye malzemeleri karıştırılıp dökülür. Kısık ateşte pişirilir.



Havuç salatasının özelliği yok ama kış aylarında daha çok tercih ediyorum. Özellikle kırmızı lahana turşusu ile. Kırmızı lahananın taze olarak sindirimi zor ama sirke ile bekletilince yumuşuyor ve bence daha da lezzetli oluyor.

Kırmızı lahanayı 1 kere hazırlayınca kavanozda saklayıp uzun süre kullanabiliyorum.

Malzemeler

1 adet orta boy kırmızı lahana
sirke
kaya tuzu
1 yemek kaşığı zeytinyağ
2-3 diş sarımsak (istenirse)

1. Kırmızı lahana yıkanıp doğranır, iri tuzla ovulur. Kavanoza alınıp üzerine sirke konur ve zeytinyağ gezdirilir. Kavanozun ağzı sıkıca kapatılıp 1-2 gün buzdolabında bekletilir.
2. Havuçlar rendelenir. Üzerine kırmızı lahana turşusu ve zeytin konur. Üzerine zeytinyağı, limon ve tuz ile hazırlanan sos dökülür.

Afiyet olsun.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

ohhhh, misss gibi olmuş köfte.. Anennizin, sizin ellerinize sağlık.

Bende havuç salatasını pek severim.

Ohh ohh suyundan daa ohh oh suyundan daaaa koy koy diyerek kaçıyorum :D

Sıcacık sevgiler.
Mutlu bayramlar
www.misssgibi.com

pasta caddesi dedi ki...

mmm, ikisi de lezizi görünüyor, ellerinize sağlık.


tolunay

cumartesimutfagi.blogspot.com

serinmavi dedi ki...

Hayırlı ve huzurlu bir bayram diliyorum...Sevgiler....

Adsız dedi ki...

salata da kofte de enfes olmus, ellerine saglik canim
Bayramlar berekettir, umuttur, özlemdir. Yarınlar niyettir. Kestiğiniz kurban ve dualarınız kabul olsun, sevdikleriniz hep sizinle olsun.. Kurban Bayramınız mübarek olsun.
Öptum

Adsız dedi ki...

Sevgili Zerrin, Nino, Tolunay, Serinmavi, Huriye...
Ben de sizlerin bayramını kutluyorum, sevgilerimle.

Aynur dedi ki...

Bayramlar, insanlar arasindaki karsilikli sevgi ve sayginin perçinlendigi günlerdir. Bayramlar, insanlarin birbirleriyle olan darginliklarini unuttuklari, baristiklari, kardesçe kucaklastiklari günlerdir. Bayramlar,milli ve dini duygularin, inançlarin, örf ve adetlerin uygulanip sergilendigi, bir toplumda millet olma suurunun sekillendigi, kuvvetlendigi günlerdir. Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dilegiyle, Kurban Bayraminiz kutlu olsun!


www.aynurdantarifler.blogspot.com

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Bayramlar
Umuttur,özlemdir...
Sevdiklerimizin daima yanımızda olması dileğiyle
Hayırlı bayramlar.