9 Eylül 2021 Perşembe

Kabak Spagetti


Makarnasız Spagetti :)

Kabak Spagetti bir meşhur oldu pir meşhur oldu. Konu sebze olunca biz de yapmadan duramazdık. Tarifi değişik şekillerde denedim sonunda kendi damak tadımıza uygun olanı bulduk. Bir de domates ve fesleğenli denemeye niyetliyiz. Az pişirilmiş kabakları damak tadınıza uygun soslarla buluşturmak yeterli. 

İlk önce spiral doğrayıcım yok yapamam diye düşünüyordum. Daha sonra jülyen sebze doğrayıcı ile yaptım mükemmel de oldu. Benim kullandığım Tupperware jülyen doğrayıcı.

Sos olarak sarımsaklı domates sosu kullanıyorum. Eğer yoğurt ile yiyeceksek yoğurdu sarımsaklı hazırlayıp üzerine domates sosu ilave ediyorum. Olmazsa olmazım ise parmesan peyniri.


Kabak Spagetti (2 kişilik)

3 adet kabak
2 yemek kaşığı zeytinyağ

Sos için:
2 domatesin rendesi
1 diş sarımsak (ezilmiş)
1 tatlı kaşığı zeytinyağ
1 tatlı kaşığı elma sirkesi
1/2 çay kaşığı tuz

Üzerine:
Rendelenmiş parmesan peyniri
  • Kabakları yıkayıp kurulayın. Jülyen doğrayıcı ile ince, uzun şeritler halinde doğrayın. (Kabuklarını soymayın)
  • Derin bir tavaya zeytinyağı ve kabakları alıp hafif kavurun. Kabaklar su salmayacağı için ocak orta-yüksek derecede olmalı.
  • Sos için tüm malzemeyi karıştırıp pişirin.
  • Pişen kabağı tabağa alın üzerine sos gezdirip parmesan peynir ilave edin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: