9 Mayıs 2018 Çarşamba

Glutensiz Karaorman Keki


Ara sıra glutensiz tatlılar yapıyorum ama bu sefer ilk kez hazır glutensiz un kullandım. Unun markası enerBio ve Rossmann'dan aldım. Rossmann'a sıklıkla doğal, temiz içerikli deterjan ve kozmetik alışverişi için gidiyorum. Gıda ürünlerinde de organik, glutensiz ürünleri bulabiliyorum.



Bizim gluten alerjimiz yok ama ara sıra glutensiz tarifleri yapıyorum. Sonuçta glutenin zararları biliniyor artık.
Karaorman kekinin beyaz unla yapılmış tarifini de ANNE KEDİ'de bulabilirsiniz.
* Tarifte "cup" ölçüsü kullandım. 210-220 ml civarı orta boy su bardağı kullanabilirsiniz.

Glutensiz Karaorman Keki

3 yumurta
1 cup şeker
1 cup süt
1/2 cup kakao
1 cup su
500 gram glutensiz un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1/2 cup damla çikolata
1 cup vişne


  • Yumurta ve şekeri çırpın. Süt ve kakaoyu ekleyip çırpın. Suyu ekleyip çırpın. 
  • Un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip çırpın.
  • Damla çikolatayı ekleyip çırpın. Kek karışımını yuvarlak veya büyük kare borcam tepsiye dökün.
  • Kekin üzerine ayıklanmış vişneyi dizin.
  • 170 dereceye ısıtılmış fırında pişirin.
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok: