18 Eylül 2016 Pazar

Yulaflı Elmalı Kurabiye


Unsuz, Yağsız, Şekersiz Kurabiyeler

Mutfakta alışkanlıklar değişiyor. Daha hafif, sağlıklı tariflere geçiyoruz. Bazen kaçamaklar yapıyoruz ama onu da elimden geldiğince en basit ve hafif hale getirmeye çalışıyorum.

Bugün canımız çayın yanında elmalı bir şeyler istedi. Yiğit'in gönlü elmalı tarttan yana ama ben tatilde bolca kaçamak yaptığımız için hafif bir şey olsun istedim. Ergenin bu tür kurabiyelere itirazı yok, bu sıralar şeker ve çikolatadan, ıvır zıvırdan uzak duruyor, tamamen kendi isteği ile.

* Kurabiyede kullanacağınız elmalar çok sulu ise rendeledikten sonra suyunu sıkabilirsiniz. Benim bu sefer kullandıklarım sulu değildi.
* Tarifte hurma kullanmak tercihe bağlı, yerine kuru üzüm, kayısı, incir kullanılabilir.
* Un kullanmak istemedim ama toparlayıcı olması için ruşeym kullandım, yerine 1-2 kaşık tam buğday unu kullanabilirsiniz.
* Kullandığım ruşeym Selva'nın poşet şeklinde olanlarından, her paket 80 gram, yaklaşık 1 tatlı kaşığı kadar.
* Meyvelerin şeker tadı yeterli ancak tatlı seviyorsanız şeker ilave etmelisiniz.


Elmalı Yulaflı Kurabiye (24 adet)

3 elmanın rendesi
1 yumurta
1 çay bardağı dövülmüş ceviz içi
6 hurma (suda bekletilip yumuşamış, küçük doğranmış)
1,5 su bardağı yulaf ezmesi
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı toz zencefil
2 paket ruşeym (yaklaşık 2 tatlı kaşığı)
  • Tüm malzemeyi karıştırıp yoğurun, şekil alabilecek kıvamda olmalı. Buna göre yulaf ezmesi ekleyebilirsiniz.
  • Ceviz büyüklüğünde kurabiyeleri yuvarlayıp, yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıralayın.
  • 170 dereceye ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin. (yaklaşık 10 dakika)

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: