29 Ağustos 2016 Pazartesi

Taneli Hardal Sosu




Yiğit içinde hardal olan her şeyi ve hardal soslarını çok seviyor. Piyasada ballı hardal yokken biz evde yapıyorduk :)) bazen de ithal ürünleri deneyip damak tadımıza göre farklı markalar seçiyorduk. Artık piyasada çok fazla hardal çeşidi var, ben de klasik hardal tarifimi yapmıyorum ama salata sosu olarak nadiren, canım isterse hazırlıyorum, o kadar da nazlıyım :)

Bu taneli hardal sosunu ise özellikle et ve tavuk kızartmalarının, ızgaraların yanına yapıyorum. Ben ekmeği bandırıp yiyorum, Yiğit etin üzerine döküyor. Aynı zamanda sıkı bir salata sosu da olabilir. Özellikle rokaya hardalı çok yakıştırıyorum.

** Sosu biraz dinlendirmek, aromaların yağa geçmesi için önemli. Ben ilk önce bu sosu hazırlayıp daha sonra yemekleri pişiriyorum, bu arada geçen süre yeterli oluyor. Kalan sosu buzdolabında saklayabilirsiniz.

Taneli Hardal Sosu

3 yemek kaşığı tane hardal
1 yemek kaşığı toz hardal
1 yemek kaşığı bal
2 yemek kaşığı sirke
1 limon suyu
Yarım çay bardağı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz ve karabiber

  • Tüm malzemeleri karıştırın. 3-4 saat dinlendirip servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: