3 Temmuz 2016 Pazar

Reyhan Şerbeti


Mis Kokulu Şerbet

Hem bayram hem de tatil için Denizköy'deyiz. Bir süre tatil modunda paylaşımlar gelecek. Tatildeyiz ama sağlıklı beslenmeye devam ediyoruz. Ara sıra ufak kaçamaklar yapabiliriz, o kadar da olsun. Hayat tarzı, beslenme şekli, spor, kitaplar, alışkanlıklar bizimle birlikte Denizköy'e geldiğine göre her şey yolunda 😉

Hava çok sıcak, sıvı ihtiyacımız çok fazla. Ben bu bir ay boyunca hazır içecek almamaya kararlıyım. Bu yüzden derin dondurucu portakal ve limon dolu, bol bol limonata yapılacak. Soğuk çay ve tarifini verdiğim reyhan şerbeti de bolca yapılacak, bir de vişne ve erik suyu stoklarımız var, daha ne olsun.

Reyhan şerbetini Yiğit çok seviyor, ben de yapımı kolay olduğu için çok seviyorum.

➡️ Mümkün olduğunca koyu renkli reyhan seçin. Rengi ne kadar mor ise şerbet o kadar pembe oluyor.

➡️ Reyhan yaprakları koyduğum buz küpleri hazırlıyorum mutlaka. Servis yaparken güzel bir görüntüsü oluyor.

➡️ Şerbetin renginin pembeye dönmesini limon tuzu sağlıyor, limon suyu da kullanabilirsiniz.

Reyhan Şerbeti

1 demet reyhan (mor yapraklı)
2 litre sıcak su
10 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı limon tuzu

🔸Reyhanı yıkayıp, temizleyin. Derin, ısıya dayanaklı kaba reyhanları ve şekeri alıp üzerine sıcak su ekleyin. Ara sıra karıştırarak soğuyana kadar bekleyin.

🔸 Soğuyan şerbete limon tuzunu ekleyip karıştırın. Bir süzgü yardımı ile şerbeti süzün, buzdolabında soğutun.

🔸 Servis yaparken buz ilave edin.

Afiyet olsun.

2 yorum:

durutarifler dedi ki...

Reyhanı hiç böyle denemedim. Denemeliyim.
Sevgiler

tatyemek dedi ki...

çok güzel bir bloğ bende bloguma beklerim ıyı çalışmalar.