3 Aralık 2015 Perşembe

Kinoalı Kısır



ANNE KEDİ'de 2 kısır tarifi var. Kinoalı kısırda bunlardan birinin kinoa eklenmiş hali ☺️

Kinoayı aklıma geldikçe kullanıyorum, daha çok besin değerini arttırmak için çorbalara ve sebze köftelerine ekliyorum. Bu sefer kısıra ilave ettim.

* Kinoayı kullanmadan önce suda bekletip, güzelce yıkıyorum. Doğal olarak içerdiği saponin benzeri maddeleri uzaklaştırmak için gerekli. Daha sonra 2 katı suda haşlıyorum.
* Kısırı ekşi sevdiğim için bol limon suyu, tercihen nar ekşisi kullanıyorum, miktarı değiştirebilirsiniz.
* Bulguru diri sevdiğim için suyu göz kararı, üzerini kapatacak kadar ekliyorum.

Kısır

1,5 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı kaynamış su
Yarım su bardağı kinoa (haşlamak için 1 su bardağı su)
1 orta boy kuru soğan
3/4 çay bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
6-7 dal taze soğan (ince kıyılmış)
1/2 demet maydanoz (ince kıyılmış)
1 çay kaşığı tuz, karabiber, kırmızıbiber, kimyon
1/2 limon suyu veya nar ekşisi
  • Derin bir kabın içine bulguru alıp, sıcak suyu ekleyin. Kabın ağzını kapatıp 10-15 dakika bulgurlar şişene kadar bekleyin.
  • Kinoayı iyice yıkayıp, haşlayıp suyunu süzün.
  • Tavaya zeytinyağı ve küp küp doğranmış kuru soğanları alıp kavurun. Soğanlar pembeleşince salçaları ekleyip biraz daha kavurun.
  • Soğanlı harcı, haşlanmış kinoayı ve baharatları bulgura ilave edip iyice karıştırın. En son ince kıyılmış yeşil soğanı, maydanozu ve limon suyunu ekleyip karıştırın, servis tabağına alın.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok: