19 Temmuz 2015 Pazar

Yulaflı ve Chia Tohumlu Kahvaltı



Sağlıklı, doğal, dengeli ve çeşitli beslenmek her zaman dikkat ettiğim bir konu. Rutin iş hayatında her zaman başarılı olamıyorum, işin kolayına kaçıyorum. Zulümsüz beslenmeye de karar verdiğim günden bu yana daha da dikkatli olmam gerekiyor. Şu an yanlışlarım, eksiklerim var, bunlar için de bol bol okuyup araştırıyorum.

Vegan/vejetaryen beslenme diyince zaman zaman benim de kullandığım kinoa, chia, soya, amarant vs ile yapılan tarifler çok çıkıyor karşımıza. Bunları kullanmamız şart değil aksine kendi geleneksel beslenme tarzımızı sürdürebilmek önemli. Yine de alternatifleri, yeni ve farklı olanı sevdiğim için bütçeyi sarsmadan kullanıyorum.


Kahvaltı benim için her zaman sorun, sabah uyanır uyanmaz bir şeyler yemek istemem ama vegan beslenmek evde kahvaltı alışkanlığımı kazandırdı. 

➡️ Tembellik etmezsem mutlaka 1 gece önce hazırlıyorum, unutmuşsam sabah sadece yulaf ve sütü pişirerek yapıyorum.

➡️ Chia tohumunu her zaman eklemiyorum, şart değil.

➡️ Bitkisel sütte tercihim ev yapımı, umarım onu da paylaşırım. Bazen hazır bitkisel sütler alıyorumama içerikleri çok katkılı ve pahalı.

Bu ölçülerle 2 kişilik kahvaltı çıkıyor.

1/2 su bardağı yulaf
1 yemek kaşığı chia tohumu
1 su bardağı bitkisel süt
Meyve
Ceviz/ Badem

➡️ derin bir kaseye yulaf, chia ve sütü alıp karıştırın, ağzını kapatıp buzdolabına kaldırın.

➡️ ertesi sabah doğranmış meyve ve ceviz ilave edip tüketin.

Afiyet olsun.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails