18 Kasım 2014 Salı

Aşure Nasıl Yapılır?


Blogda ve instagram hesabımda sık sık Aşure tarif ve fotoğraflarını paylaşıyorum. Geçen sene Aşure yaparken adım adım fotoğraflamıştım ama sonra araya zaman girince paylaşılmadan kaldı. Bu sene Aşure hakkında yazıları okurken Google'da "Aşure Nasıl Yapılır" diye aramaların çok olduğunu gördüm. Bu bahaneyle Aşure tarifimi yeniden yazmaya karar verdim. 

Benim tek başıma Aşure yapışım 2-3 senelik, daha önce uzun yıllar hep annemi seyrettim, ona yardımcı oldum. Bu yüzden detaylı anlatımın, görselliğin önemini biliyorum. Ben de mümkün olduğunca çok fotoğraf ekledim. 

* Su bardağının hacmi 230-250 ml

AŞURE

250 g aşurelik buğday
100 g pirinç
2,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı haşlanmış, kabuğu soyulmuş kuru fasulye
1 su bardağı haşlanmış, kabuğu soyulmuş nohut
100 g kuru üzüm
100 g kuru kayısı
100 g kuru incir
1 portakalın kabuğu
1 elma
15 su bardağı su

AŞURE ÜST MALZEMESİ

Kavrulmuş susam
Kırık fındık
Ceviz
Antep fıstığı, kuru kayısı, nar taneleri, dolmalık fıstık vs. olabilir.

Yapılışı
1. GÜN AKŞAM


Aşurelik buğday, pirinç, nohut, kuru fasulye hazırlanır. 


Aşurelik buğday ve pirinç tencereye alınır, üzerini geçecek kadar su eklenip bir taşım kaynatılır. Ocağı kapatıp, tencerenin içinde ertesi güne kadar bekletilir.


Nohut ve fasulye alınır, üzerini geçecek kadar su eklenip bir taşım kaynatılır. Ocağı kapatıp, tencerenin içinde ertesi güne kadar bekletilir.

2. GÜN

Nohut ve kuru fasulye yumuşayana kadar pişirilir, kabukları soyulur.


Kuru üzüm, kayısı ve incir bir tencereye alınıp yumuşayana kadar pişirilir.



Pişen kuru meyveler küçük parçalar halinde doğranır.


Elmanın kabuğu soyulur, küçük parçalar halinde doğranıp yumuşayana kadar çok az (yaklaşık 1 çay bardağı) su ile pişirilir.


Portakalın kabuğu soyulur. İki kez suyu değiştirilerek yumuşayana kadar haşlanır.


Pişen portakal kabuğunun beyaz kısımları temizlenir, küçük küpler halinde doğranır.


Aşurelik buğday ve pirincin suyu süzüp dökülür. 1 gece beklemiş buğday ve pirinci, derin bir tencereye alıp üzerine 15 su bardağı su eklenir. Yumuşayana kadar pişirilir.

Buğday ve pirinç pişince süt ve toz şeker ilave edilir. Özlü kıvama gelene kadar kaynatılır.


Kaynamaya devam eden buğdaylı karışımın içine doğranmış kuru meyveler, portakal kabuğu, elma, nohut ve kuru fasulye ilave edilir. 15 dakika daha ara sıra karıştırılarak pişirilir.


Aşure kaselere dağıtılır.


   İstenilen üst malzeme ile kaseler süslenir.




Afiyet olsun. Evinizin, sofranızın bereketi bol olsun.

Hiç yorum yok: