10 Eylül 2012 Pazartesi

Omlet


Okullar açıldı, benim kahvaltı problemim başladı. Bizim evin problemi Yiğit'in kahvaltı etmemesi değil, her sabah farklı bir şey yemek istemesi. Yıllarca ağzına zar zor yemek koyan bir çocuğun annesi olarak bu istek beni sevindiriyor. Diğer taraftan da her sabah ne yapacağımı düşünmek, hem de sağlıklı yiyecekler olması için gayret etmek bazen zor olabiliyor.

Çeşitli kahvaltılık alternatiflerini daha önce paylaşmıştım. Sabahları Yiğit'in mutlaka yumurta yemesi için çabalıyorum. Hem öğlene kadar tok tutuyor, besleyici hem de çeşitlilik yaratmak kolay, bıkmasına izin vermiyor. Bu sefer de çeşitlilik konusunda hiç zorluk çekmediğim omlet tarifini vereyim. Aslında omlet yaparken çok da ölçülere takılmıyorum, o anki duruma göre yumurta, süt, un çırpıyorum. Asıl iş içeriğini sevdirmek. Benim oğlum bu konuda sorun çıkarabiliyor. Omletin arasına ne istediği hep son dakika belli oluyor.

* Aşağıya omlet tarifi ve çeşitli ara malzemeleri var. Ara malzemelerin kavurması gerekenleri akşamdan hazırlıyorum. Sabah 6'da domates, pırasa, mantar kavurmak pek cazip gelmiyor. Ara malzemeleri zenginleştirmek size kalmış, tercihlerinizi bana da söyleyin :)

* Omlet tariflerinde aslında süt ve un olmuyor ama ben Yiğit için ekliyorum. 

* Malzemeleri çırpılmış yumurtanın içine karıştırarak da pişirebilirsiniz ama bizimkiler arası malzemeli sevdikleri için böyle pişiriyorum.

Omlet (1 kişilik)

1 yumurta
100 ml süt (zorunlu değil)
1 tatlı kaşığı un (zorunlu değil)
tuz
1 çay kaşığı tereyağ

Ara malzeme 
  1. rendelenmiş kaşar peynir
  2. beyaz peynir, maydanoz karışımı
  3. Kavrulmuş domates biber ve üzerine kaşar peynir
  4. Çok istemesem de ara sıra domates sosu ile pişmiş sosis / sucuk
  5. Mantar pırasa kavurması (benim tercihim, mutlaka deneyin)
  6. Dilimlenmiş kırmızı biber ve kaşar rendesi

  • Yumurta, süt, un ve tuzu iyice çırpın.
  • Küçük bir tavada tereyağı eritin. Yumurtalı karışımı dökün. Alt yüzü kızarana kadar pişirin.
  • Omletin diğer yüzünü çevirin. Kızarmış tarafa ara malzemeyi yerleştirin ve omleti ikiye katlayın.
  • Her iki yüzünü kızarana kadar pişirin.
  • İkiye bölerek ya da dilimleyerek servis yapın.

Patates kızartmalı omlet ise daha çok hafta sonu kahvaltıları için hazırlanıyor. Ben patatesleri Actifry ile kızartıyorum. Eğer yağda kızartacaksanız, omleti pişirirken tereyağ ilave etmeyin, fazla yağlı olabilir.

Patatesli Omlet (2-3 kişilik)
2 yumurta
200 ml süt (zorunlu değil)
1 tatlı kaşığı un (zorunlu değil)
tuz
1 çay kaşığı tereyağ
1 patates (küp küp doğranmış)
Zeytinyağ

  • Patatesleri kızartın, fazla yağını süzün.
  • Tavada tereyağı eritin, patatesleri tavaya yayın.
  • Yumurta, süt, un, tuzu çırpıp patateslerin üzerine dökün. Omletin her iki tarafını da kızartın.
Afiyet olsun.

4 yorum:

Bahar dedi ki...

ellerine sağlık ablam, ben de bu akşam yapayım... sabahları hızlıca çıktığım için kahvaltı yapamıyorum... öpüldün

Bahar dedi ki...

ellerine sağlık canım ablam... harika görünüyor... baar...

Unknown dedi ki...

Patates kızartmalı yumurtaya bizde ailce bayılırız...Gerçekten çok güzel oluyor

Oglak Kizlari dedi ki...

Anne olmak bööle bişi dimi.
Eline sağlık.
Hayırlı bir ders yılı dilerim.

Kızı anasınıfına başlamış anne Çiğdem