20 Haziran 2012 Çarşamba

Bademli Portakallı Üzümlü Kek


Bu keke bir isim koyamadım, ben de içindeki dışındakileri yazdım gitti. İçinde kuş üzümü ve portakal kabuğu rendesi, üzerinde de badem var. Belki başka zaman başka bir isim buluveririm.

Bu aralar dikkatim dağınık, yorgun ve unutkanım. Tatile ihtiyacım var ama 10 gün daha sabretmem lazım. Bu nedenle ANNE KEDİ'yi sık güncelleyemiyorum, iki kelime yazacak dikkat ve sabrım yok şimdilik.

* Kekin içine kabartma tozuna ilave olarak instant maya koyuyoruz, bu sayede yumuşak, pofuduk bir kek oluyor.
* Kekin üzerine taze, çiğ badem koydum, kavrulmuş badem koymayı tercih etmeyin.
* Kullanılan çay bardağının hacmi 125 ml

Bademli Portakallı Üzümlü Kek

3 yumurta (oda ısısında)
1,5 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı zeytinyağ
2 çay bardağı süt
7 çay bardağı un
1 çay kaşığı instant maya
1 paket kabartma tozu
1/2 limonun suyu
1 portakal kabuğu rendesi
1 yemek kaşığı kuş üzümü
üzerine taze badem
  • Derin bir kapta yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar 4-5 dakika çırpın.
  • Ayrı bir yerde unu ve kabartma tozunu eleyip maya ile karıştırın.
  • Yumurta şeker karışımına süt, zeytinyağı ve unlu karışımı ekleyip homojen hale gelene kadar çırpın.
  • Limon suyu, üzüm, portakal kabuğunu ekleyip 1-2 dakika daha çırpın.
  • Kek karışımını 26 cm tepsiye döküp ılık bir ortamda 10-15 dakika bekletin. Üzerine bademleri yerleştirin.
  • 180 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık 30-35 dakika (kürdan testi ile pişip pişmediğini kontrol edin) pişirin. 
Afiyet olsun.

4 yorum:

Burcu Kayhan dedi ki...

Canım nefis bir kek olmuş,ellerine sağlık.Sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Ohhh olsada yesek.

Özenmiş anne Çiğdem

Unknown dedi ki...

çok güzel puf puf görünüyor :)

http://www.lookbookunlimited.com/

online mutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.