19 Mayıs 2010 Çarşamba

Tavada Somon Izgara


Bugün tatili fırsat bilerek annem ve babam bize geldi. Ustalar bizim eve geleceği zaman her zaman ne yapacağımı şaşırırım, lezzetli yemekler yapmak için uğraşırım. Bu sefer tercihim balıktan yana oldu, sağlıklı ve lezzetli olduğu içinde somon balığını tercih ettim. Balıkları bir gün önce alıp sosunu hazırladım, sosun içinde 1 gece beklettim.

Balıkları nasıl marine edeceğim konusunda da iş yerinde arkadaşlarımla fikir alışverişinde bulunduk, balıklar istediğim gibi olursa fotoğrafları ve tarifi ANNE KEDİ'ye ekleyeceğimi söylemiştim, sözümü tutuyorum.

Sofrada kimseyi bekletmek istemediğim için fotoğrafları acele ile çektim, öyle ki balığı tabağa koyar koymaz fotoğrafını çektim, istediğim gibi olmasa da idare eder.

Somon balığı zaten çok yağlı olduğu için fazla yağ kullanmamak gerekiyor. Ben zeytin yağını tercih ettim ayrıca pişirirken de ilave yağ kullanmadım.

Tavada Somon Izgara (5 kişilik)

5 somon dilimi
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1/2 çay bardağı limon suyu
3 diş sarımsak (ezilmiş)
1/2 çay kaşığı tuz
6-7 tane karabiber
1 defne yaprağı
  • Zeytinyağı, limon suyu, tuz ve ezilmiş sarımsağı karıştırın. Balık dilimlerini derin bir borcama tek sıra olacak şekilde yerleştirin. Balıkların üzerine tane karabiberi, parçalanmış defne yaprağını serpip zeytinyağlı karışımı dökün. Balıkları yağın içinde ters yüz ederek balıkların her yerini soslayın. Borcamın üzerini kapatıp buzdolabında pişirene kadar dinlendirin.
  • Balıkları pişirmek için derin bir teflon tencere ya da tava kullanın. Balıkların yağını süzüp tavada her iki yüzü kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun



2 yorum:

Unknown dedi ki...

Pınar Hanım merhaba.Tarifiniz çok güzel ama defne yapraklarının küçük parçalara bölünerek balık üstüne konması ve sonra da pişirilmesi bence doğru değil.Çünkü kırıklanmış defne yaprakları boğaza batabilirve çıkartılması da zordur..Bununla ilgili olarak 2-3 ayrı ahçının uyarısını okumuştum.

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim, haklısınız. Ben zaten çok ufalamadım, küçük parçalara böldüm ama yine de tedbirli olmak lazım.
Sevgilerimle.