7 Haziran 2008 Cumartesi

Dulce de Leche / Karamelize Süt


Son günlerde sayfamla ilgilenemiyorum ama mutfak koşuşturmalarım devam ediyor. Bu güzellikte son denemelerimden birisi ve çok sevdik.

Bir çok tarifte gördüğüm yoğunlaştırılmış sütü evde nasıl yapabilirim diye araştırırken karşıma çıktı ve hiç tereddütsüz yapmaya karar verdim. Böylece her zaman kullanabileceğim yoğunlaştırılmış süt tarifim ve hem de nefis karamelize süt tarifim oldu. Yiğit bu tatlıyı sevdi, hazırladığım kavanozlardan birisini sabah kahvaltılarında ekmek üstüne sürerek yedi.

İnternette araştırınca Dulce de Leche yapımıyla ilgili bir çok tarif bulabilirsiniz ama ben Nane Limon 'un sahibi Münevver Hanımın tarifini uyguladım. Yoğunlaştırılmış süt tarifinin orjinali ise about.com 'da.

Bu karameli tatlı yapımında kullanabilirim belki ama daha sonra. Şu an bu haliyle (sağlıklı, ev yapımı) oğlumun tüketmesini keyifle izliyorum.


Dulce de Leche (Karamelize Süt)

Öncelikle yoğunlaştırılmış sütü hazırlıyoruz.
½ bardak kaynar suyu blendıra koyun.
1 bardak yağsız süt tozunu ekleyin.
2/3 bardak şeker ilave edin.
3 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı ekleyin. (benim süt tozum yağlı olduğu için kullanmadım)
Hepsini 30 saniye kadar karıştırın.



Yoğunlaştırılmış sütü cam kavanozlara boşaltın, kapaklarını sıkıca kapatın. Kavanozları düdüklü tencerenin içine yerleştirin. En az 3 saat kaynayacağını, buharlaşma ihtimalini düşünerek, bolca su ilave edin. (Ben kavanozların kapağının alt seviyesine kadar koydum) Tencerenin kapağını kapatın ama buhar çıkışını açık tutun. Kaynamaya başladıktan sonra 3 saat hafif ateşte kaynatın. Bu süre benimkiler için yeterli oldu, eğer gerekirse sütün rengi karamel rengine dönene kadar süreyi uzatabilirsiniz.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

çok hos bir tarif bu Pinarcim ellerine saglik,kim nasil lezzetlidir offf yani. sevgimle.

kelebeklisaniyeler.blogcucom

Adsız dedi ki...

çok değişik bir lezzet olmuşş
mutlaka denemeli

ellerine sağlık
sevgiler

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Pınar'cığımm, Anne kedimmmm,

Hep aradığım, merak ettiğim bir tarifti, şimdi rahatlıkla yapmak istediğim bir dolu tarifi hazırlayabilirim..

Yiğit'ime afiyetler olsun,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

egeli dedi ki...

ellerine sağlık pınarcım,daha önce bende yapmıştım ,çok değişik bir lezzet,her yerde kullanılabilir...sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerinize saglik cok guzel gozukuyor ben daha once hazir alip tuketmistim ama yapimini merak ediyordum. sorum sut tozunu nereden bulabiliri
simdiden tesekkeurler

filiz

Adsız dedi ki...

Filiz Hanım teşekkür ederim. Süttozu marketlerde artık zor bulunuyor, ben Metro Gros marketten alıyorum. Sevgilerimle...