21 Mart 2008 Cuma

Tavada Pizza


Bahar geldi Yiğit'in alerjileri başladı. Zor günler geçiriyoruz, bugün okula gitmedi, bende işe gidemedim. Bugün İzmir yağmurlu, bizim için bu durum çok çok iyi, havada uçuşan polenlerden bir süre için kurtulmuş oluyoruz.

Yiğit ile evde olunca pizza yapmamak olmazdı. Oğlum pizza canavarıdır, her öğünde pizza yiyebilir. Böyle olunca bende çeşit çeşit pizza hamurları, alternatifleri deniyorum. Tavada pizza ise çok yeni bir deneyim ama çok beğendik, tahminimizden çok lezzetli oldu. Yiğit o kadar beğendi ki fırında pişmemesine, peynirlerin kızarmamasına aldırmadı.

Tarif çok kolay ve mayalanma için beklemeye gerek yok. Değişik malzemelerle hafta sonu kahvaltıları için de alternatif olabilir. Biz iki kere değişik malzemelerle yaptık ve çok beğendik.

Bugün ayrıca daha önce tarifini verdiğim portakallı havuçlu kek de yaptım. Tarifimdeki fotoğrafları beğenmiyordum bu fırsatla fotoğraflarını da yenilemiş oldum.

Tavada Pizza

Hamur malzemeleri
3 çay bardağı un
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta
2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı kabartma tozu
tuz

Sos malzemeleri
1 tatlı kaşığı salça
1 tatlı kaşığı ketçap
1 tatlı kaşığı sıvı yağ
kekik

Üst malzemeler
Sosis, salam, sucuk, mantar, zeytin, mısır, kaşar veya istediğiniz malzemeler
  • Hamur malzemelerinin hepsi karıştırılır. Hamur yumuşak kıvamda olmalı, tavaya kolayca yayılmalı. Ölçülere göre benim hamurum çok yumuşak olmadı biraz yoğurt ve sıvı yağ ekledim. Kıvamı una göre değişebiliyor.
  • Yağlanmış teflon tavaya hamur yayılır. Üzerine karıştırılmış sos malzemesi sürülür.
  • Sosun üzerine istenilen çeşitte malzeme konur, üzerine rendelenmiş kaşar peyniri serpilir.
  • Tavanın kapağı kapatılıp kısık ateşte pişirilir. Hamurun altı kızardığında üst malzemeler pişmiş ve peynir erimiş oluyor.
Afiyet olsun.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar pizza da diğer lezzetlerde çok hoş olmuş elinize sağlık

gezgincigencler dedi ki...

insanın sevdiklerine birşeyler yapması kadar güzel ne olabilir ki..pizza gerçekten harika görünüyor, ellerine sağlık

sevgiler

ebruli pastalar dedi ki...

Tavada pizza... Ne kadar da pratik bir tarif. Ellerine sağlık, nefis görünüyor.
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

ablişko çok güzel olmuş ellerine sağlık gecenin 11'i olmasına rağmen olsa da yeseme diye düşünüyorum :) öpücükler
çiçem

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Pinar'cim,
öncelikle oglusun icin cok gecmis olsun, gerci daha önünüzde zorlu bir dönem var sayilir bu alerji acisindan, kendim de iyi bilirim, benim de esim her yil cekmek zorunda.

Tava pizzasi da cok lezzetli görünüyor, kim aldiri eder ki, peynirlerinin kizarmamasindan, ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve öptüm..

el*ff dedi ki...

pizza harika göründüğü gibi hem lezzetli hem de pratik izlenimi verdi en kısa sürede denemek istedim kurtarıcı olabilir,ellerinize sağlık...
sevgiler...