28 Şubat 2008 Perşembe

Tahinli Kurabiye



Tahinli Kurabiye iyi bilinen, çok kişinin uyguladığı lezzetli bir tarif. Ben de geçen hafta sonu çaya gelen misafirlerimize yapmıştım. Özellikle eşim tahini çok sevdiği için bu kurabiyeyi de seveceğinden emindim. Yumuşak, ağızda dağılan, bol kalorili kurabiyelerimiz oldu.

İlk başta hamuru yoğururken içerdiği yağ miktarı için endişelenmedim desem yalan olur. İçinde kabartma tozu olmamasına rağmen oldukça kabardılar, niyetim daha küçük yapmaktı ama benimkiler nerdeyse birbirine yapıştılar.

Tahinli Kurabiye

1 su bardağı tahin
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı pudra şekeri
100 g tereyağ (oda ısısında)
Aldığı kadar un (3,5 bardak kullandım)
  • Tüm malzeme karıştırılır.
  • Yumuşak kıvamlı, şekil alan bir hamur olmalı.
  • Kurabiyeler aralıklarla tepsiye dizilir.
  • 170 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık yarım saat, pembeleşene kadar pişirilir.
  • İyice soğuduktan sonra tepsiden alınır, sıcakken parçalanıyor.
  • Üzerine pudra şekeri serpilerek servis yapılır.

Afiyet olsun.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Misafirlerin ne kada sansliymislar öyle,harika seyler yapmissin onlara.Hepsi sahan görünüyorlar,ellerine saglik.Sevgilerimi yolluyorum.

ayşegül mutfakta dedi ki...

hiii neyaptın sen ya akşam akşam bisürü tarif ağzım sulandı eline sağlık canım hepsi süper görünüyor

Adsız dedi ki...

Canımm Pınar,

ne güzel olmuş kurabiyelerin. ne hoş şeyler hazırlamışsın.
hepsi birbirinden lezzetli.

ellerine sağlık

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Aaaa, ben de o misafirlerin arasında olmak isterdimmm:)))

Hepsi birbirinden enfesss görünüyor, ellerine sağlık,

Kocaman, sımsıcak sevgiler....

Adsız dedi ki...

Kardeş,aşağıda ki link sizin de tariflerinizi kullanıyor.
http://www.bilgi-eviniz.net/
Zor da olsa bilgi ve adresine ulaştım. Arkadaşlara haber bırakıyorum. selamlar.

Aşağıda linkini veriyorum. Mail adresine kırıcı olmadan, posta yolladım. Cevabını bekliyorum. Sizler de, aynı şekilde mail yollarsanız belki, içeriklerimize link verir veya siler.
http://whois.domaintools.com/bilgi-eviniz.net
e-mail: burakblacksea@hotmail.com

Adsız dedi ki...

yaaa niye ben yokum orada hiç olmadi bak simdi harika bunlarin hepsi valla muhtesem otesi masallah tarifleri sabirsizlikla bekliyorum, tahinli kurabiyelerinde çok hos olmuslar ama ben yokum ki tadayim harikasin bi tanem, ellerine sagik, sana iyi pazarlar diliyorum optum