23 Şubat 2021 Salı

Kakaolu Yulaflı Pratik Tatlı


Hafif, Sağlıklı, Lezzetli

Tatlı yiyelim ama sağlıklı olsun, hafif olsun, lezzetli olsun hem de pratik olsun. Artık kafamızdaki tatlı tanımı da değişiyor. Bu tarifin benzerini daha önceden kakao eklemeden ve çilek ile yapıyordum, beni tanıyanlar çikolata ile aramın sadece kahve yanı eşlikçisi boyutunda olduğunu biliyorlar. Hiç bir zaman çikolata krizine girmem, damak tadım hep meyveli, hafif tatlılardan yanadır. Daha önce vegan blogda chia puding tarifi vermiştim ama blogu kaldırınca tarif de silindi. En kısa sürede onu da eklemeli.

Tarifi instagramda, sevdiğim kadınlardan @seldabodrum'da görüp, hemen denemiştim. Selda şahane bir tarot okuyucusu, ThetaHealer, kitapsever, hayvansever 💖

İyi ki bu tarife kakaolu diye burun kıvırmamışım. Siz de mutlaka deneyin. Özellikle çikolata sevenlere, krizlere girenlere tavsiye edilir.

❤ Tarifte organik ham kakao kullandım, yerine standart kakao kullanabilirsiniz.
❤ Organik ham kakao, organik yulaf ezmesi ve chia tohumunu Güzel Gıda'dan, tahini Geleneksel Pazar'dan alıyorum.
❤ Tarifin vegan olması için bal yerine pekmez kullanabilirsiniz.
❤ Bitkisel süt yerine hayvansal süt kullanılabilir. Miktarı karışımı kıvamlı bir hale getirecek kadar ekliyoruz.

Kakaolu Yulaflı Pratik Tatlı (2 kişilik)

2 adet yerli muz ya da 1 adet büyük ithal muz
6 kaşık yulaf ezmesi
1 yemek kaşığı tahin
2 yemek kaşığı chia tohumu
2 yemek kaşığı organik ham kakao
4 yemek kaşığı hindistan cevizi rendesi
1 yemek kaşığı bal
Bitkisel süt
  • Tüm malzemeyi kıvamlı bir karışım haline gelene kadar karıştırın. Kaselere bölüp, buzdolabında bir gece dinlendirin.
  • Servis yaparken üzerini badem / ceviz / fındık vb. kuruyemişlerle süsleyebilirsiniz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: