18 Haziran 2022 Cumartesi

Glutensiz Mercimek Keki

 

Bir süredir glutensiz beslenmeye gayret ediyorum. Böyle olunca da blogda glutensiz tarifler daha sık yer alıyor. Glutenli gıdaları kesmeden önce de bazı tarifleri yapıyordum ama bu keki hiç denememiştim. Bu kek benim için ekmek yerine geçiyor. İstenirse peynir eklemeden de yapılabilir.


Şu an 21 günlük arınmadayım. Normal koşullarda aynı anda kesemeyeceğim gıdaları bu arınmada tüketmiyorum. Eğer bir rahatsızlığınız varsa bu tür ani beslenme değişikliklerini doktor kontrolünde olmadan yapmamak lazım. Bu arınmada gluten, hayvansal ürünler (süt ürünleri dahil), rafine şeker, kafein ve alkol yok. Bunun yanı sıra zaten hayatımın bir parçası haline gelen aralıklı oruç (intermittent fasting) devam ediyor.

Bu tarif arınmaya uygun değil. Yumurta, peynir ve yoğurt içeriyor. Onun dışında ise severek yaptığım tariflerden birisi oldu.


Bu tarifi keşfetmekte geç kalmışım, sanal alemde yapmayan kalmamış :) Ben de instagramda bir çok sayfada görünce keşfettim, hiç değiştirmeden uyguladım.

Ölçü çok bereketli. Ben iki tür kalıp kullanıyorum. Bir kısmını dondurduğum için kolayıma geliyor. Büyük bir tepside de yapılabilir.

Mercimek Keki

2 su bardağı kırmızı mercimek
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı lor peyniri
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı çörek otu

Üzerine 
Susam


  • Kırmızı mercimeği yıkayıp derin bir kasede bol su ile bir gece bekletin.
  • Mercimeğin suyunu süzüp mutfak robotunda kıvamlı bir karışım haline gelene kadar çekin. Bu karışımı hamuru hazırlayacağınız derin bir kaba aktarın.
  • Karışıma yoğurt, yumurta, zeytin yağı, kabartma tozu ve tuzu ekleyerek karıştırın.
  • En son lor peyniri ve çörek otunu ekleyip bir kaşık ile karıştırın.
  • Hamuru yağlanmış kalıplara ya da kağıt serilmiş tepsiye aktarın.
  • Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında bir bıçak/ kürdan yardımı ile pişip pişmediğini kontrol ederek üzeri kızarana kadar pişirin. 
  • Ilınınca kalıplardan çıkarıp servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: