13 Şubat 2021 Cumartesi

Mandalinalı Alt Üst Kek


Geçtiğimiz haftalarda İnstagram hikayelerde paylaştığım mandalinalı alt üst kek tarifini bloga ekleme vakti gelip geçmiş bile. Mandalina bulurken yapalım yeniden.

Uzun zamandır bu tarifin fırında pişirilen versiyonunu ananas, elma ve muz ile pişirdim, hatta vegan versiyonunu da daha önce instagramda paylaşmıştım.  Geçen sene yemek.com youtube kanalında bu tarifi görünce yapmaya niyetlenmiştim ama fırsatım olmadı.

Tarifin en güzel yanı ise ocakta pişmesi 🤩 Sonuç çok lezzetli, yumuşacık, nemli bir kek. Meyveli tarifleri sevenlere tavsiye ederim 🤗

🍊Tarifte yağ ve şeker oranını kendime göre azalttım.
🍊Evde olmadığı için toz fındık kullanmadım, unu 2 çay bardağı kullandım.
🍊Mandalinaları bütün halinde ortadan ikiye kesip, kesik yüzleri tavaya değecek şekilde yerleştirin.
🍊Elektrikli ocağın “5” kademesinde 25-30 dakikada ben başka işlerle uğraşırken pişti.

Mandalinalı ters yüz kek

Malzemeler

Tabanı için:
2 yemek kaşığı tereyağı
4 yemek kaşığı toz şeker
6 adet mandalina

Keki için:
2 adet yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1/4 çay bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı eritilmiş tereyağı
3/4 çay bardağı süt
1 çay bardağı toz fındık
1,5 çay bardağı un
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu


  • Yapışmaz tavanın tabanına dört yemek kaşığı şekeri koyun ve karamel rengi alana kadar bekleyin. Sonrasında erimiş iki yemek kaşığı tereyağı ekleyin ve üzerine yarıya bölünmüş mandalinaları dizin.
  • Karıştırma kabında yumurta ve şekeri köpürtün sırası ile tereyağı, sıvı yağ ve sütü ekleyin. Sonrasında kuruları ekleyebilirsiniz. Un, toz fındık, kabartma tozu ve vanilini spatula yardımı ile karışıma yedirin.
  • Kek karışımını mandalinaların üzerine dökün ve kapağı kapalı şekilde çok kısık ateşte 20-25 dakika pişirin. Kekinizin altını kapatmadan önce pişip pişmediğini kürdan ya da bıçak yardımı ile kontrol edin.
  • Altını kapatıp bir süre dinlendirin. Dinlenmiş keki büyük bir tabağa ters çevirin, dilerseniz nar ve nane yaprakları ile süsleyebilirsiniz.

1 yorum:

Gurme dedi ki...

Gerçekten çok farklı bir kek tarifi olmuş. Çok beğendim, teşekkürler...