16 Mart 2014 Pazar

Bezelyeli Mantar Çorbası


Çok Kolay Çok Lezzetli

Mis gibi, lezzetli, sıcacık anne tarifi çorbalardan biri daha ANNE KEDİ'ye eklenmeyi bekliyordu. Bu aralar arşivdeki tariflerimi bitirmek istiyorum, yaptığım yemekleri, pastaları hemen paylaşmak çok keyifli ama bazen zaman olmuyor, unutup gidiyorum. Arşivi ara sıra gözden geçirmek iyi oluyor. 

Bu çorba da pek çoğu gibi oldukça kolay, elinizin altında malzemeleriniz varsa yarım saat içinde pişirebilirsiniz.
  • Çorbada mantarın sadece şapka kısmını kullanıyorum. Sapları ayıklayın ama atmayın, ben omlet vb. sevdiğim için ertesi sabaha mantarlı taze soğanlı/pırasalı omlette kullanıyorum.

Bezelyeli Mantar Çorbası (4 kişilik)

Yarım kg kültür mantarı
2 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı un
1 litre su
250 ml süt
1 çay bardağı haşlanmış bezelye
  • Mantarı yıkayıp ayıklayın. Sadece şapka kısımlarını  alıp ince ince kıyın. 1 yemek kaşığı tereyağında kavurun. Mantar sulanınca suyu ilave edip pişirin.
  • Başka bir tencerede 2 yemek kaşığı un ile 1 yemek kaşığı tereyağını kavurun. Sütü ilave edip mikser ile pürüzsüz hale gelene kadar karıştırın. Kaynayan mantara ilave edin.
  • En son bezelyeyi tencereye ekleyin, tuz, karabiber ilave edip 5 dakika daha pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: