24 Mart 2010 Çarşamba

Yoğurtlu Patates Salatası


Geçmiş Günlerden Bir Tarif

Yiğit'in doğumgünü sofrası için yaptığım patates salatasının sırası bir türlü gelememişti, kısmet bugüneymiş. Bu aralar yeni tarif denemek bir yana, evde zar zor yemek pişiyor, bana da eski tarifleri yayınlamaktan başka şans kalmıyor.

Yoğurtlu Patates Salatası iş yerinden arkadaşım, Arzu'nun tarifi, ben ondan öğrenmiştim. Ne zaman bir toplantı olsa Arzu patates salatası, Hatice Çin Salatası, Esin Kısır ben de Yoğurtlu Havuç Salatası yapardım. Bu tarif senelerin, güzel günlerin hatırası aslında. Tarifin orijinalinde en üstte yoğurt oluyor ama ben görüntüsünü değiştirmek için sırasını değiştirmiştim, bir de haşlanmış mısırla süslemiştim.

Yoğurtlu Patates Salatası

4-5 haşlanmış patates
5-6 dal taze soğan
Yarım demet maydanoz
Yarım demet dereotu
3 havuç
Zeytinyağı
3 su bardağı yoğurt
2-3 diş sarımsak
Tuz, kırmızıbiber, karabiber
  • Haşlanmış patateslerin kabuklarını soyup derin bir kase içinde ezin. İnce kıyılmış maydanoz, dereotu ve soğanı, tuz, kırmızıbiber, karabiber ve 2 yemek kaşığı zeytinyağ ekleyip iyice karıştırın.
  • Tavaya rendelenmiş havuçları, yarım çay kaşığı tuzu ve 3-4 yemek kaşığı zeytinyağını alın. Havuçları kavurarak pişirin.
  • Yoğurdu çırpın, ezilmiş sarımsak ve çok az tuz ekleyin.
  • Büyük kare borcanın tabanına patatesli karışımı yayın. Üzerine kavrulmuş havuçları yayın. En üstede sarımsaklı yoğurdu gezdirin. Salatayı dilimleyerek servis yapın.
Afiyet olsun.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK PASTA GİBİ OLMUŞ ALDIM TARİFİNİ HEMEN

durutarifler dedi ki...

Gercekten cok istah acici :)))

Ellerine saglik canim...

Çok güzel görünüyor.

Sevgiler

kadınsan dedi ki...

Çok güzel bir tarif. Arkadaşınızın da sizin de ellerinize sağlık.