23 Nisan 2021 Cuma

Brokoli Stir Fry


 Yine Bir Brokoli Tarifi

Brokoliyi sevmeyen kaldı mı? Bu kadar çok ve çeşitli yemeğinin yapılması, sağlıklı ve lezzetli olması ile başımızın tacı sebzelerden.

Yine lezzetli, pratik ve sağlıklı bir tarif ile soframızda yer aldı. Brokoli stir fry, Uzakdoğu mutfağında çeşitli et yemeklerinin yanında tercih ediliyor, biz tek başına yemeyi seviyoruz. Susamlı yapmayı tercih etsem de kıyılmış badem ile de yapılabilir. Ben birazcık yaramazlık yapıp yanına kremalı patates ekledim. 

* Tarifi sadece brokoli ile yapabilirsiniz. Ben her ikisini birbirine yakıştırdığım için havuçlu yapıyorum.
* Sebzeleri haşlamadan kavuruyorum, isterseniz önceden diri kalacak şekilde buharda pişirebilirsiniz.
* Evde varsa su ve soya sosu karışımına 1 yemek yağı susam yağı ekleyebiliriniz.
* Soya sosu tuzlu olduğu için tuz eklemiyorum. Tuzsuz soya sosu kullanıyorsanız çok az eklenebilir.

Brokoli Stir Fry

Bir büyük çiçek brokoli
1 büyük havuç
1 tatlı kalığı taze zencefil (kıyılmış)
2 diş sarımsak (ezilmiş)
2-3 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı soya sosu
1/2 cup su
1 yemek kaşığı susam (çiğ ya da tercihe göre kavrulmuş)
  • Brokoliyi küçük çiçekler halinde ayırıp yıkayın. Havucu ince ve uzun (bir parmak kalınlığında) doğrayın. Derin bir tavada sebzeleri 3-4 dakika zeytinyağı ile kavurun.
  • Sebzeler kavrulup yumuşamaya başlayınca ezilmiş sarımsak ve zencefili ekleyin, kavurmaya devam edin.
  • Su ve soya sosunu karıştırıp tavaya ekleyin. Ocağın altını kısıp 2-3 dakika pişirin.
  • Sebzeleri servis tabağına alınca üzerine susam serpin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: