15 Kasım 2020 Pazar

Şebit / Kayseri Yağlaması


Dünya mutfağını sevdiğimiz kadar güzel ülkemizin mutfağına da çok seviyoruz. Kayseri mutfağı yemeklerinden mantıyı tercih etsek de Kayseri yağlaması / şebit de sevdiklerimizden biri.

Şebit'i ilk kez iş arkadaşım Emine Hanım sayesinde yemiştim ve o günden sonra da defalarca yaptım. 

Normalde yufkaları kendim yapıyorum hatta fazla yapıp temiz bir beze sarıp torba içinde saklıyorum. Böylece daha sonra sadece harç hazırlayıp şebiti yapmak pratik oluyor.

Harç ve yufka sıralamasını 5-6 kat olarak yapmak yeterli geliyor bize. Kişi sayısına göre arttırabilirsiniz ya da azaltabilirsiniz.

Görsellerde 3 kat olarak yaptığım şebiti paylaştım çünkü 2 kişilik minik ailemize yeterli oluyor.

Yufka yapamam ama hemen şebit yapmalıyım diyorsanız pratik olarak hazır lavaş kullanarak da yapabilirsiniz ancak hazır lavaşlar kendi yaptığımız yufkadan daha kalın oluyor.

Hamuru ekmek makinanız varsa hamur mayalama programında kolaylıkla yapabilirsiniz. Bu zamana kadar ben hep öyle yapıyordum ama makinam bozuldu :( Şimdi kendim yoğurarak yapıyorum.

Kayseri Yağlaması / Şebit

Yufka malzemeleri:
1/2 kg un
1 paket yaş maya ya da instant maya
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı toz şeker
1 su bardağı su (ılık)

Harç malzemeleri:
400-500 g kıyma
1 adet kuru soğan
2 adet yeşil biber
3 adet domates rendesi
1 yemek kaşığı salça
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 su bardağı su

Sarımsaklı yoğurt malzemeleri:
1 su barsağı yoğurt (çırpılmış)
1 diş sarımsak (ezilmiş)
1/2 çay kaşığı tuz


Hamur yapılışı
  • Derin bir kabın içine unu alın, ortasını havuz gibi açarak maya, tuz, şeker ilave edin. Suyu yavaş yavaş ekleyerek hamuru yoğurun. Hamur yumuşak kıvamlı olacak.
  • Hamuru unlanmış bir kap içine alıp üzerini örterek iki katına çıkana kadar mayalandırın.
  • Mayalanan hamurdan bezeler yapın. Tekrar üzerini kapatarak 10 dakika daha mayalandırın.
  • Oklava yardımıyla bezeleri yemek tabağı büyüklüğünde açın.
  • Yapışmaz bir tavada (yağlanmamış) her iki tarafını pişirin.
  • Pişen yufkaları temiz bir örtü içinde saklayabilirsiniz.
Kıymalı harç yapılışı
  • Soğanları yemeklik doğrayın. Biberleri ikiye bölüp ince doğrayın.
  • Tavaya yağı ve kıymayı alıp kavurun.
  • Soğanları ve biberleri ilave edip kavurun.
  • Rendelenmiş domates ve salçayı ilave edip pişirin.
  • Su ve baharatları ekleyip 5 dakika daha pişirin.
  • Servis tabağına yufka koyup üzerine harç yayın.
  • Bu şekilde tüm malzemeyi sırayla bitirin.
  • En üstte kalan kıymanın üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirip dilimleyerek servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: