27 Mayıs 2018 Pazar

Tavuklu Fette


Fette, Arap mutfağına ait bir tarif ama benzer tarifler bizim mutfağımızda da yer alıyor. Bugün Yiğit için tavuklu yaptım ama benim tercihim patlıcanla (közlenmiş patlıcan ve kırmızı biber ile mükemmel oluyor) yapılanı. Ayrıca kuşbaşı etli, kıymalı da yapabilirsiniz.
Tabanda lavaş kullanmayı tercih ediyorum. Ramazan ayında bir gün önceden kalan pideyi doğrayarak kullanabilirsiniz ya da Silor tarifinde olduğu gibi yufkaları fırınlayıp kullanabilirsiniz. Hatta bayat ekmekle bile yapılabilir.
Aşağıda verdiğim ölçüler bizim gibi minik aileler için yeterli, miktarı arttırabilirsiniz. Ben küçük boy yuvarlak borcamda yapıyorum.

Lavaşları fırında kızartmayı tercih ediyorum ama tavada da kavurabilirsiniz.


Tavuklu Fette (3-4 kişilik)

Taban
6 adet küçük lavaş
Zeytinyağı
Tuz, karabiber, pul biber
1 çay kaşığı sarımsak kurusu ya da 1-2 diş ezilmiş sarımsak

Yoğurtlu Sos
2 su bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı tahin
1 çay kaşığı kimyon
(yoğurt kıvamlı ise yarım su bardağı su ilave edilebilir)

Tereyağlı Sos
1 yemek kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı kırmızı toz biber

1 su bardağı haşlanmış nohut
Haşlanmış, didiklenmiş tavuk eti

  • Lavaşları küçük kareler şeklinde doğrayın. Yağ ve baharatlar ile harmanlayıp fırın tepsisine yayıp, fırında kızarana kadar 170-180 derecede pişirin.
  • Tavuk ve nohut ılık değilse fırında ısıtın. (Soğuk da kullanabilirsiniz ama ılık daha çok yakışıyor)
  • Yoğurt sosu için yoğurt, tahin, kimyonu karıştırın.
  • Tereyağlı sosu kırmızı toz biber ile hazırlayın.

  • Lavaşları servis tabağına alın. Üzerine tavuk ve nohutları yayın.
  • En üste yoğurtlu sosu yayın, üzerine tereyağlı sosu gezdirin.
  • Bekletmeden servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: