26 Ekim 2021 Salı

Karnabahar Pizzası


Hem sağlıklı hem de lezzetli pizza olur mu? Malzemeler değişince oluyor. Karnabahar pizzası tarifleri çok çeşitli yapılıyor ben de bir yandan glutensiz olsun istedim. Un yerine Doğaçlama'nın mikro herkül unlarından organik karışık filiz ununu (maş fasulyesi, kırmızı ve yeşil mercimek) kullandım. Her zamanki gibi evin gurmesine tadım yaptırdım. Bizden tam not aldı.

🍕Şarküteri ürünleri kullanmadığım için üzerine damak lezzetime uygun, evde ne varsa ekledim. Her seferinde değişik olabilir, sevenler sucuklu, salamlı da yapabilir.

Karnabahar Pizzası

Taban:
1 küçük karnabahar
1 yumurta
5 yemek kaşığı (tepeleme) filiz unu
1 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı mozzarella / kaşar peyniri
🍕
Domates sosu:
1 su bardağı rendelenmiş domates
1 diş sarımsak rendesi
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı fesleğen kurusu
🍕
Üzerine:
Evde ne varsa (biber, soğan, mantar, zeytin)
Mozzarella / kaşar peyniri



  • Karnabaharı haşlayıp ezin, sıkarak fazla suyunu çıkarın.
  • Tüm taban malzemelerini karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş tepside yuvarlak şekil verin. 200 dereceye ısıtılmış fırında kenarlar kızarana kadar pişirin.
  • Domates sosu için tüm malzemeyi karıştırıp 2-3 dakika pişirin.
  • Fırınlanmış taban üzerine domates sosunu yayın. Üzerine istediğiniz malzemeleri yerleştirin. En üste de mozzarella ya da kaşar peyniri serpin. 180 derece fırında peynir kızarana kadar pişirin.
  • Fırından çıkan pizzayı oda ısısında biraz dinlendirip dilimleyerek servis yapın.
Afiyet olsun


Hiç yorum yok: