8 Ekim 2012 Pazartesi

Ekim'12 / Balkon Bahçem


 Okullar açılıp normal düzenimize dönünce yaz tatilinde bakamadığım balkon bahçeme yeniden el atma zamanı gelmişti. Balkonum cam ile kaplı olduğu için hala çiçek, sebze yetiştirmeye uygun. Eylül ayında okul telaşı bitince balkonu yeniden elden geçirip, temizledim, gereksiz saksıları kaldırdım. 

Öncelikle Koçtaş'a uğrayıp Pencere Önü Bostanlarından aldım. Ben aldığım zaman kampanya vardı, tam da benim istediğim semizotu, tere ve maydanozu buldum. Fesleğen konusunda kötü tecrübem olduğu için bu sefer almadım. Ayrıca bir kaç çeşitte tohum aldım. Daha önce Bauhaus'dan aldığım Mutfak Bahçem ürünlerinden memnun kalmamıştım ama Pencere Önü Bostanları beni hayal kırıklığına uğratmadı.

En üstteki fotoğrafta görülen tohum kutularını Sinek Sekiz Yayınevi'nin Blogunda görmüştüm. Hemen ben de yaptım ve artan tohumlarımı sakladım. Tohumları uygun şekilde saklamak bazen sorun oluyor, minicik, azıcık tohumları nasıl saklasam derdi böylece bitti. Tohum kutularının nasıl yapıldığına dair ayrıntılı fotoğraflar BURADA


En çabuk filizlenen tohumlar semizotu oldu. Neredeyse toplanıp salataya eklenecek duruma geldi.


İkinci hızlı çıkan tohum tere oldu ama yavaş büyüyorlar.


Maydanoz tohumları ise yeni çimlendiler, hala beklemedeyim. Saksıların altında maydanozun çimlenmesi için 15-20 gün gerektiği belirtilmiş. Tüm tohumlar hemen hemen bu saksılarla beraber verilen broşürdeki bilgilere uygun olarak gelişti.


Roka tohumlarını ayrı satın almıştım, saksıya biraz fazla sık serpmişim. Biraz daha büyüyünce ayırmam gerekebilir.

5 yorum:

birdilimdus dedi ki...

Ben de geçen gün kitchen garden diye bir marka aldım saksısı, tohumu ve toprağı beraber bakalım ne olacak?

Sevgiler
Evren

PINAR dedi ki...

Evrencim, umarım memnun kalırsın. Ben kitchen garden'ın sadece dereotunu yetiştirebildim, senin yorumlarını bekliyorum.

Sevgilerimle

Oglak Kizlari dedi ki...

Harika fikre bayıldım.
Ben de içine ne olduklarını yazan bir kağıt atıp, klıpsli poşetlere koyuyorum.

Ellerine sağlık.
Semizotu balkonuna doğal yolla gelen anne Çiğdem

Oglak Kizlari dedi ki...

Yorumum geldi mi??

endişeli anne Çiğdem

j.d. dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyorlar.. Bahçeli bir evden, Ankara'ya okumaya gelince çok eksikliğini hissettiğim bir şey bahçeden koparılıp yenen taze şeyler..
Umarım sizinkiler daimi olur ve yemeklerinize tat katarlar devamlı ^^

Bu arada size bir mail attım.. Müsait olduğunuz bir ara okur ve bana cevap atabilirseniz çok sevinirim :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails