17 Eylül 2012 Pazartesi

Mutfakta Düzen


Bu hafta sonunu mutfağı, çekmeceleri ve buzdolaplarını düzenleyerek geçirdim. Aslında aylar önce yapılması gereken ama tatil, iş, güç diyerek ertelenen düzenleme tam bir günümü aldı. Genellikle düzenliyimdir, mutfağımda temel eşyalarımın yeri bellidir ama zaman zaman çekmece ve dolapların elden geçmesi gerekir. Özellikle çekmeceleri çok çabuk dağıtırım.

Mutfağımda vazgeçemediğim 2 buzdolabım var. Birini günlük yemekler, sebze ve meyve, kahvaltılıklar vs. için kullanıyorum, diğeri ise tamamen kiler hizmeti veriyor. Tüm bakliyatlar, pasta malzemeleri, konserve, reçel, turşuları saklıyorum. Bu duruma öyle alıştım ki her iki buzdolabından da vazgeçip yeni bir buzdolabı almaya karar veremiyorum.



Ben buzdolabım için neler yaptım derseniz: Önce kiler görevi yapan buzdolabındaki tüm malzemeleri gözden geçirip, saklama kutuları ve kavanozlara yerleştirdim.


Önceden hazırladığım etiketleri kutulara yapıştırdım. Etiket konusunda da internetten çok çeşit bulabilirsiniz. Ücretsiz yüklenebilen bir çok örnek var. Evde hemen çıktısını alıp yapıştırdım ama diğerleri için kendinden yapışkanlı kağıtları kullanmaya karar verdim.


Reçel, konserve, turşu kavanozlarının (bunlar alt kısımda raflarda ve çekmecelerde olduğu için) kapaklarına etiket yapıştırdım.

Bu düzenleme sırasında bol bol saklama kabı kullandım, neyse ki bu konuda hiç eksiğim yoktu. Yalnızca günlük buzdolabım için İKEA'da gördüğüm ek raf, şişelik vs. almaya karar verdim.


İnternette gezinirken gördüğüm bu dönen tablayı buzdolabında kullanma fikri de hoşuma gitti aslında. (Martha Stewart'ın sitesinde bol bol seçenekler bulabilirsiniz.)


Yine ek raflar ve şişelikler de ölü alan bırakmıyor.


Bir tek derin dondurucudaki sebzelere etiket hazırlamak eksik kaldı, o da önümüzdeki günlerde.

Etiket örnekleri için:









9 yorum:

Oglak Kizlari dedi ki...

Çekmecelerine hayran kaldım.
Darısı başıma.

Bize de gelsene diyen anne Çiğdem

PINAR dedi ki...

Çiğdemcim ben de çekmeceye hayran kaldım ama benim değil :))

füsun dedi ki...


www.nasibimce.com ve www.porselendemlik.com


Tarafından hazırlanmış olan





76.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE

20 EYLÜL 2012-20 EKİM 2012

TARİHLERİ ARASINDA


http://fusununmutfagi.blogspot.com



YANİ BEN EV SAHİBELİĞİ YAPACAĞIM.

SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!

İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ...

ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER...

Oglak Kizlari dedi ki...

Hadi ya.
Üzüldüm bak şimdi, ikimiz adına da.

Çekmece sayıklayan anne Çiğdem

love and smile dedi ki...

bu ne güzel dolap...vallahi barvo..ben de düzen çok severim ama bu ara düzensiz dangıl dungulum...sebebp bebiş yorgunluğu :)

PINAR dedi ki...

Çiğdemcim, valla ben de üzgünüm, o çekmecenin benim olmamasına:) Hayallerimi süslüyor.

Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

şişeliğe bayıldım..Süper İkea
diye anladım ama bulamadım.Acaba nerden bulabilirim.Dilek

Adsız dedi ki...

şişeliğe bayıldım..Süper İkea
diye anladım ama bulamadım.Acaba nerden bulabilirim.Dilek

PINAR dedi ki...

bir ara İkea da ve Tchibo vardı, ben de uzun zamandır görmüyorum, takip etmek lazım.
sevgilerimle

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails