6 Mart 2012 Salı

SEK Günlük Süt


Son zamanlardaki süt, süt ürünleri, yoğurt, yumurta, hayvanların beslenmesinde kullanılan yemler hakkındaki haberler, bilgiler ruh sağlığımı bozmak üzere. Zaten bu konularda hassasım, pişirdiğim, yedirdiğim yemeklerin lezzeti kadar içeriği, kullandığım malzemelerin kalitesi, doğallığına da önem veriyorum.

Yoğurdu, kefiri kendim yaptığım, her gün Yiğitle beraber bir bardak süt içtiğim için evin süt tüketimi çok oluyor ve beni sağlıklı süt konusu düşündürüyor. Uzun zamandır UHT süt yerine günlük süt kullanıyorum.

FikriMühim'in SEK Günlük Süt kampanyasına bu süt hassasiyetim nedeniyle katıldım. Açıkcası SEK Sütü çok kullanmıyordum, bu kampanya ile bol bol yoğurt ve kefir mayaladım. Sütün kalitesini yaptığınız yoğurttan anlamak mümkün, SEK Günlük Süt beni bu konuda üzmedi, gayet yoğun yoğurtlar mayaladım.

SEK Sütün yenilenen ambalajı hem kolay açılıyor hem de kullanım kolaylığı sağlıyor.

Şişe günlük sütlerin raf ömrü 5 gün, bu özel ambalajlı sütlerin pastörizasyon işlemi öncesi mikrofiltrasyon yapılması ve hava ile temasını en aza indirerek raf ömrünü 10 güne uzatmışlar. 

Bir de beslenme çantaları için mini boyu (200 ml) var ki, UHT süt kullanmak istemeyen anneler için alternatif olmuş.


Yoğurt yapımı ile ANNE KEDİ'de bir yazı var ama bir sonraki yazının konusu yoğurt makinesi ile yoğurt mayalama maceralarım olsun.

9 yorum:

PAPİŞ STYLE dedi ki...

Bunu paylaşman harika oldu. Zira aynı endieler hepimizde mevcut.Ben de yoğurdumu kendim mayalarım. Hatta burda(Ayvalıkta) yaşıyorum sütçüden alıyorum. Bildiğin eski zamanlardaki gibi sütçüm var benim motosikletiyle süt satıyor:) Ama bazen sütü olmadığı dönemlerde oluyor yada acil durumlar o zaman UHT süt alıyordum bundan sonra madem öyle sek günlük alırım.

PINAR dedi ki...

Ne kadar şanslısınız, Ayvalıkta yaşayıp doğal beslenmemek olur mu :) Biz her yaz Altınovadayız, Ankaraya dönünce orayı çok arıyorum. Sütü, loru, sebzeleri, meyveleri hepsi çok taze ve doğal.
Sevgilerimle....

Oglak Kizlari dedi ki...

Aysun dan sütüm gelmediğinde ben de mecburen alıyorum.

Paylaşım için teşekkürler.

Sütçü anne Çiğdem

PINAR dedi ki...

Çiğdemcim ne kadar şanslısınız, Aysun Hanımdan süt alıyorsunuz, güvenebileceğin birisi var. Ben Ankara'da hala bir sütçü bulamadım.
Sevgilerimle...

Özer Arslan dedi ki...

ne yazık ki günlük sütler de homojonize ediliyor. Bu işlem sütün yapısını değiştiriyor ve bağışıklık sistemi için gerekli olan Glutatyon'un vücudumuzda üretimi için gerekli olan cycteine amino asidini alamıyoruz. Avrupa günlük pastörize süt kullanıyor (homojnize değil). Dr. Yavuz Dizdar'ı bu konuda takip edebilirsiniz. Selamlar

Özer Arslan dedi ki...

ne yazık ki günlük sütler de homojonize ediliyor. Bu işlem sütün yapısını değiştiriyor ve bağışıklık sistemi için gerekli olan Glutatyon'un vücudumuzda üretimi için gerekli olan cycteine amino asidini alamıyoruz. Avrupa günlük pastörize süt kullanıyor (homojnize değil). Dr. Yavuz Dizdar'ı bu konuda takip edebilirsiniz. Selamlar

Özer Arslan dedi ki...

ne yazık ki günlük sütler de homojonize ediliyor. Bu işlem sütün yapısını değiştiriyor ve bağışıklık sistemi için gerekli olan Glutatyon'un vücudumuzda üretimi için gerekli olan cycteine amino asidini alamıyoruz. Avrupa günlük pastörize süt kullanıyor (homojnize değil). Dr. Yavuz Dizdar'ı bu konuda takip edebilirsiniz. Selamlar

Özer Arslan dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
PINAR dedi ki...

Günlük sütlerin homojenize edildiğini biliyorum ama alternatifimiz yok, ulaşabildiğim zamanlarda açık süt alıyorum ama sürekli olmuyor maalesef. Dr. Yavuz Dizdar'ı ve Slow Food Türkiye'yi takip ediyorum. Umarım bizlerin hassasiyetini görüp anlayanlar olur.
Sevgilerimle

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails