23 Mart 2012 Cuma

Kitap Okuma Ritüelleri


Banu Bir Dolap Kitap'ta kitap okuma ritüelleri hakkında bir yazı yazmıştı ve okuyucuların da (ben dahil) yorumları ve eklemeleri olmuştu. Sonra yazının 2. kısmı geldi, Dolap Okurlarının Ritüelleri. Listede bildiğimiz kitap okuma alışkanlıklarına ek olarak çok ilginç ritüeller de var ama kitapseverler için hepsi doğal alışkanlıklar. Kitapseverler zaten her durumda, yerde, zamanda kitaplarını okurlar :)
Konu kitap olunca ben de yazmak istedim. Çok ilginç kitap okuma alışkanlıklarına sahip değilim ama,
  • Yeni bir kitap almışsam kokusunu şöyle bir içime çekerim, ilk sayfasına adımı, tarihi ve yeri mutlaka not ederim. Bir de şöyle bir başından bir sonundan okurum.
  • Aynı anda iki kitap okumayı severim, evde ve iş yerinde farklı kitaplar okurum.
  • Araba yolculuklarında kitap okumayı beceremem, midem bulanır. Buna çok üzülüyorum çünkü günde 2 saatim yolda geçiyor. Yiğit bu sorunu yaşamasın diye bebekliğinden bu yana arabada eline kitap, dergi vs. veriyorum, işe yaramış görünüyor.
  • Kitap okurken kışın sıcak, yazın soğuk bir şeyler içmeyi severim ama bir şeyler yemeyi tercih etmem.
  • Yazın plajda şemsiyenin altında, evde balkonda okumaktan ayrı keyif alırım.
  • Bizimkiler tv seyrediyorsa sessizce yatak odasına kaçıp, yatağa uzanıp okumayı tercih ederim.
  • Ayrıca arkadaşlarımla kitap değiştirmeyi çok severim, elden ele dolaşan bazı kitaplarım var ki ilk sayfasına okuyanlar adlarını ve tarihleri yazıyorlar, kimisinde uzun bir liste oldu bile. 
Benim kitap okuma alışkanlıklarım bunlar, ya sizinkiler ?

2 yorum:

Asuman'la dedi ki...

benim kitap okuma alışkanlığım ne yazık ki kitap ben ve el feneri 3 geninde geçiyor herkes uyusun ki zaman benim olsun :) ufak bi dip not kitap okurken midenizin bulanmaması için evden çıkarken 5 gr kadar toz zencefil yutarsanız midenizin bulanmadığını görüceksiniz denemesi beedddaaavvvaaa :)

nilay dedi ki...

Ben her an her yerde okuyabilirim.
Saçımı kuruturken bile okurum
Ama en çok yatakta.
Elime geçen her şey okurum
Gazete yerine kitap okumayı tercih ederim.
Sevdiğim kitabı 2-3 kere okuyabilirim.
Kitap değiş tokuşu yapmayı sevmem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails