27 Eylül 2011 Salı

Haftalık Menü

Bazen yemek yapmak değil de ne yapacağına karar vermek zor geliyor. Sonunda bu akşam şunu pişireceğim dediğimde ya alışveriş yapmam gerekiyor ya da et vs. çözdürmek gibi ön işlemler gerekiyor. Yıllardır özellikle birçok yabancı blogda haftalık menüler, bunların şemaları vb. görüyordum ama bugüne kadar hiç ihtiyaç duymamıştım.
Benim liste yapmaya zaten bağlılığım var, her konuda liste yaparım ve uygularım. Bu yüzden haftalık menü oluşturma fikri sıkıcı gelmiyor. Böylece gereksiz mutfak alışverişini azaltmayı, kısa zamanda yapılan yemeklerde tekrarları kırıp daha yaratıcı olmayı, daha sağlıklı beslenmeyi umuyorum. Bu hafta benim için deneme süreci, şimdilik bilgisayarda düzenlediğim listeyi kullanıyorum ama çok güzel hazır listeler de var, kullanılabilir.
  
Yapılması gerekenler:
Tüm haftayı planlamak (kahvaltı ve akşam yemeği),
Haftasonu mutfak alışverişini tamamlayıp, mecbur kalmadıkça hafta içi markete gitmemek,
Her pazar ekmek pişirmek ve dilimleyip parçalar halinde dondurmak (Evde yapılan ekmekler koruyucu içermediği için çabuk bayatlayıp, bozuluyor.),
Listeyi hazırlarken evdeki farlılıkları (çocuk, yetişkin, düşük GI beslenme gibi) unutmamak,
Yeni yemekler denemek, yemek kitaplarını gözden geçirmek.

Menü oluşturmak için aşagıdaki siteler yardımcı olabilir:
Bizim Mutfak
Haftanın Menüsü

NOT: Listeler için talep olunca bulduğum örnekleri paylaşmak istiyorum. ANNE KEDİ Yahoo grup üyeleri örnekleri aşağıdaki adreste yer alan dosyadan alıp kullanabilirler.

4 yorum:

nilay dedi ki...

Ah ah her çalışan hatta çalışamayan kadının sorunu değil mi?
Ben de arada sırada akşam yaptıklarımdan örnekler veriyorum.
Sevgiler

PINAR dedi ki...

Nilaycım, senin örneklerini biliyorum, takipteyim.
Sevgilerle

birdilimdus dedi ki...

Aslın süper fikirmiş bayıldım, pazartesi itibariyle ben de haftalık mönümü hazırlayacağım. Çok sevdim bu fikri :)))

Sevgiler,
Evren

Oglak Kizlari dedi ki...

Hımmmm, sıkı bir çalışma sizi bekliyor. başarılar.

Hiiiç düzenli olmayan anne Çiğdem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails