22 Mart 2010 Pazartesi

Paul Auster / Görünmeyen


Tarafsız kalamayacağım, okumaktan vazgeçemeyeceğim Paul Auster ile Bahar sayesinde nice seneler önce tanıştım. O gün bu gündür takıntı halinde, her kitabını okuyorum, hatta bazı kitaplarını tekrar okumayı istiyorum. Auster'ın sadık bir okuru olarak  hiç bir kitabına objektif yorum yazma durumunda değilim.
Paul Auster kitaplarındaki karakterler sıradan gözüken, iyi ve kötü olarak tam ayıramıyacağınız, sıradan, yalnız, tuhaf, zeki adamlar, kadınlar ve olağanüstü bir hayal gücü. Postmodern edebiyatın yıldızı Paul Auster'ın sade ve basit anlatımı da en etkili yönlerinden biri. Sade ama her cümlede durup düşündürüyor, cümleleri tekrar tekrar okumak istiyorum.
Görünmeyen'e gelince henüz okuyorum, ilk defa bir kaç günde bitirmediğim bir Auster kitabım oldu ancak sorun kitap değil benim vakit ayıramamış olmam. Görünmeyen her ne kadar Paul Auster'ın en iyi kitabı olarak tanıtılsa da beni göz ağrılarım Yükseklik Korkusu (Vertigo) ve Yanılsamalar Kitabı kadar etkileyecek mi bakalım.

5 yorum:

Asuman'la dedi ki...

Bende çok okurum ama bu yazarın kitaplarını okumamıştım inan nöbetçi kitapçı olsa gitmek isterdim çok merak ettim..

PINAR dedi ki...

Asuman Hanım Paul Auster'ın tüm kitaplarını tavsiye ederim, mutlaka okuyun.
Sevgilerimle...

birdilimdus dedi ki...

Paul Aster'ın bir kaç kitabını okudum ve gerçekten de sürükleyici güzel anlatımları vardı.

Sevgiler,
Evren

limon dedi ki...

Ben de Yanılsamalar Kitabı, Kehanet Gecesi, ve Ay Sarayı kitaplarından etkilenmiştim.

Ancak Görünmeyen pek hoşuma gitmedi açıkçası, sarsıcı olduğu kesin ama bence en iyi kitabı değil :)

PINAR dedi ki...

limon, kesinlikle aynı fikirdeyim, sarsıyor ama en iyisi değil.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails